Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Megállt a drágulás a használt autóknál, de hiába, ha nincs pénz

Egy friss felmérés szerint az autót vásárlók többsége legfeljebb másfél millió forintot szán a beszerzésre, csakhogy az árak jelentősen megemelkedtek az utóbbi időszakban.

Sokan eleve nem feltétlenül akarnak kocsit venni, akik mégis, azok is leginkább a kínálat aljáról tudnak választani a Pulzus Kutató lapunk megbízásából készült felmérése szerint.

Vége az áremelkedésnek a használt autók piacán, de a csökkenés éves és havi összevetésben is egy százalékon belüli, így áresésről nincs szó. Az autóvásárlási szándékokról készített felmérést a Totalcar felkérésére a Pulzus Kutató. Ebből az derül ki, hogy

az autóval rendelkezők és az autóvásárlást tervezők többsége maximum 1,5 millió forintot szánna erre.

A válaszadók 26 százalékánál legfeljebb 750 ezer forint a keret, 23 százalékuk 750 ezer és 1,5 millió közötti összeggel kalkulál. A 3 millió forint feletti kínálat csak 11 százalék számára opció. A válaszadók majdnem negyede viszont azt mondta, hogy a közeljövőben nem fog használt kocsit vásárolni.

A legfiatalabbak jelentős része jelölte meg 1,5 millió forint alatti kategóriákat. A különböző korosztályokban összességében csak 15-20 százalék tartja reálisnak a 1,5-5 millió forint közötti kiadást. Az alap- és középfokú végzettségűek nagy részének szintén az autópiac 1,5 millió forint alatti része érdekes, a diplomások pedig kilógnak a magasabb árkategóriákban. A községekben élők nagy részénél ugyancsak a legolcsóbb autókra van kilátás, de a 750-1,5 milliós kategória Budapesten, a vármegyeszékhelyeken, a kisebb városokban is "népszerű". A 3-5 milliós sávban a fővárosban és a vármegyeszékhelyen lakóké a főszerep.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×