eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Kiszámolták, hány kilométerig nem éri meg a saját autó

A Greengo adatai alapján kiszámolták, hogy a carsharing évi 9000 megtett kilométerig éri meg. Felette már fajlagosan olcsóbb a saját autó.

9000 megtett kilométerig - ez az a határ, ami alatt nem éri meg saját gépkocsit üzemeltetni - írja a hvg.hu a GreenGo adatai alapján.

A lap több táblázatot is közöl, különböző tarifákkal számol. Sőt figyelembe veszi a vélelmezett saját autó életkorát is, hiszen az amortizációval is számolni kell.

A lényeg, aktívabb autóhasználat mellett csökkennek a különbségek a két alternatíva (carsharing és saját autó) között, az autómegosztás mellett szólhat azonban még, hogy nemcsak a költségek, de a vesződség is kevesebb vele. Ezekhez az autókhoz tisztán, feltöltve, ablakmosó folyadékkal és az évszaknak megfelelő gumiabronccsal ellátva jutunk hozzá, és sok más mellett a szervizeléssel, balesetekből eredő károkkal és a parkolási díjak fizetésével sincs gondunk.

A carsharing-autóknál ráadásul nem kell számolnunk saját, otthoni parkolóhely vagy garázs kialakításával, bérlésével sem, hiszen az utcán bárhol parkolhatunk velük, és pár perces sétával a nap bármelyik időszakában el tudjuk őket érni.

Azt már mi tesszük hozzá, hogy egy gyerekes család, saját tapasztalatunk szerint átlag 15 ezer kilométert megy egy autóval. Az autómegosztás, tehát a fiatal városi pároknál és az olyan családoknál jöhet érdemben szóba, ahol szükség van egy második járműre is. Ott már valóban nem éri meg még egy autó fenntartását finanszírozni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×