eur:
414.78
usd:
399.12
bux:
79605.64
2024. december 23. hétfő Viktória
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Kiszámolták, hány kilométerig nem éri meg a saját autó

A Greengo adatai alapján kiszámolták, hogy a carsharing évi 9000 megtett kilométerig éri meg. Felette már fajlagosan olcsóbb a saját autó.

9000 megtett kilométerig - ez az a határ, ami alatt nem éri meg saját gépkocsit üzemeltetni - írja a hvg.hu a GreenGo adatai alapján.

A lap több táblázatot is közöl, különböző tarifákkal számol. Sőt figyelembe veszi a vélelmezett saját autó életkorát is, hiszen az amortizációval is számolni kell.

A lényeg, aktívabb autóhasználat mellett csökkennek a különbségek a két alternatíva (carsharing és saját autó) között, az autómegosztás mellett szólhat azonban még, hogy nemcsak a költségek, de a vesződség is kevesebb vele. Ezekhez az autókhoz tisztán, feltöltve, ablakmosó folyadékkal és az évszaknak megfelelő gumiabronccsal ellátva jutunk hozzá, és sok más mellett a szervizeléssel, balesetekből eredő károkkal és a parkolási díjak fizetésével sincs gondunk.

A carsharing-autóknál ráadásul nem kell számolnunk saját, otthoni parkolóhely vagy garázs kialakításával, bérlésével sem, hiszen az utcán bárhol parkolhatunk velük, és pár perces sétával a nap bármelyik időszakában el tudjuk őket érni.

Azt már mi tesszük hozzá, hogy egy gyerekes család, saját tapasztalatunk szerint átlag 15 ezer kilométert megy egy autóval. Az autómegosztás, tehát a fiatal városi pároknál és az olyan családoknál jöhet érdemben szóba, ahol szükség van egy második járműre is. Ott már valóban nem éri meg még egy autó fenntartását finanszírozni.

Címlapról ajánljuk
Magyar váltott magyart a Vendée Globe sereghajtójaként

Magyar váltott magyart a Vendée Globe sereghajtójaként

Denis Van Weynbergh üzletember, újságíró és vitorlásoktató második próbálkozására eljutott a Föld-kerülő vitorlásversenyre, amelyen a 36. helyen halad nem mással, mint a Spirit of Hungaryvel a feneke, de többnyire a talpa alatt. Van kinek magyarként drukkolni tehát Weöres Szabolcs kiesése után is, még ha a hajót nem is így hívják már, és a színe is teljesen más.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Karácsony előtt is ütik a forintot

Karácsony előtt is ütik a forintot

A gyengülésről szólt a múlt hét a forintnak, a csütörtöki 416 feletti euróárfolyam új kétéves mélypontot jelentett. Pénteken ugyan kicsit erősödni tudott a hazai fizetőeszköz, de így is 414 körül indítja karácsony hetét. Mivel alacsonyabb a likviditás a piacokon, a volatilitás is nagyobb, aminek a reggeli órákban nagy vesztese lett a forint.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×