1,75 millió forintért kínálnak a hasznaltauto.hu-n egy 600-as Trabantot. Az itthon sokkal jobban ismert 601-esből van azonban olyan, amelyért 3,95 millió forintot kérnek, állítólag csak 7146 kilométert futott.
A hvg.hu történelmi hátteret is ad a 601-esnek, amelyet 60 éve mutattak be. A hivatalos leleplezést követően 1963-ban még csak 110 darab kocsi készült, a sorozatgyártás 1964-ben kezdődött meg.
A VEB Sachsenring által Zwickauban gyártott kétütemű kéthengeres kisautóból 1990-ig több, mint 2,8 millió példány készült. Zwickauban jelenleg a Volkswagen legmodernebb villanyautóit gyártják.
Esterházy Péter az autóról nem kis iróniával azt írta egy írásában az autó akkori használati közikönyvéből idézve:
"A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson."
A valóságban 26 lóerős teljesítményű, négyfokozatú váltós (kormány mellett) Trabant 601 végsebessége 100 km/h volt. Itthon "papír Jaguárnak" csúfolták, hiszen karfosszériája nem fémből, hanem műanyagból és tömörített faforgácsból készült. A műszerfalán pedig nem volt üzemszintmérő, azt egy pálcával kellett megtenni a motortérben.
Címlapfotónk 1966-ban a városligeti, Budapesti Nemzetközi Vásáron készült.