Összesen 1600 embert érinthet a tömeges létszámleépítés: 2021 szeptemberében még 10 ezer mubnkavállalója volt a Yahoo-nak, mostanra 8000 körül lehet a szám, mely drasztikusan csökkenni fog a kirúgások hatására - írja a CNBC.
Az elbocsátások a vállalat azon erőfeszítéseinek részét képzik, amelyek célja a Yahoo hirdetési egységének racionalizálása. A Yahoo for Business szegmens stratégiája a vállalat szóvivője szerint nem tudott megfelelni a magas szintű elvárásoknak.
"A frissen létrehozott Yahoo Advertising csoport új fókuszára való tekintettel 2023 végéig közel 50 százalékkal csökkentjük a korábbi Yahoo for Business részleg létszámát"
- mondta a Yahoo szóvivője.
A Yahoo ezentúl a Taboola digitális hirdetési céggel fennálló 30 éves partnerségének segítségével igyekszik kielégítenio a hirdetési igényeket.
"Az ilyen döntések soha nem könnyűek, de úgy gondoljuk, hogy ezek a változások hosszú távon egyszerűsítik és erősítik a hirdetési üzletágunkat, miközben lehetővé teszik a Yahoo számára, hogy jobb értéket nyújtson ügyfeleinknek és partnereinknek" - mondta a Yahoo szóvivője.
A Yahoo szóvivője a CNBC-nek elmondta, hogy a vállalat végkielégítéset nyújt az állásukat elvesztő alkalmazottaknak, de nem közölt konkrét részleteket azokkal kapcsolatoan.