Jövőre is annyit kell fizetni a cégautók után, mint amennyit a kormány az extraprofitadós rendeletben 2022 második félévére bevezetett. Időhatár nélkül tartósan megduplázódik a cégautók közterhe – derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.
A kormány június 4-én fogadta el és hirdette ki az extraprofitadókról szóló rendeletét, a jogszabály a cégautóadó mértékét is jelentősen megemelte. Amíg azonban a konkrét ágazatokat terhelő extra adókat 2022-re és 2023-ra vezette be a kormány, a cégautóadót ebben a rendeletben csak júliustól 2022 végéig duplázta meg.
Ahogy azonban Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban utalt rá, lesznek olyan közterhek, illetve adóemelések az extraprofitadós rendeletben kihirdetettek közül, amelyek nemcsak 2022-re és 2023-ra, hanem tartósan is velünk maradnak. A pénzügyminiszter által a jövő évi költségvetéshez kapcsolódóan beterjesztett törvényjavaslat szerint a megemelt cégautóadó már biztosan ezek egyike lesz. A törvénytervezet ugyanis már időhatár nélkül tartalmazza azokat az adótételeket a cégautókra, amelyeket az extraprofitadók között bevezettek 2022-re.
E szerint a cégautóadó összege a jármű teljesítményétől és környezetvédelmi besorolásától függően az alábbiak szerint alakul 2023-ban is:
Környezetvédelmi osztály | „0”–„4” | „6”–„10” | 5”; „14–15” |
0-50 kW | 30 500 | 16 000 | 14 000 |
51-90 kW | 41 000 | 20 000 | 16 000 |
91-120 kW | 61 000 | 41 000 | 20 000 |
120 felett kW | 81 000 | 61 000 | 41 000 |