Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: suzuki.hu

Visszatért az élre a Suzuki

Továbbra is lemaradásban a piac.

Áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az idei második legalacsonyabb szám - írja a Világgazdaság a DataHouse legfrissebb adatai alapján.

A tavaly áprilisi eredménytől a mostani 13,9 százalékkal marad el, a 2020. évinél viszont 46,9 százalékkal jobb. 2020 áprilisában ugyanis zárva voltak az autókereskedések a járványügyi intézkedések miatt - emlékeztetnek.

Az idei első négy hónapban 2021-hez képest 11,6 százalékos, 2020-hoz viszonyítva 2,8 százalékos lemaradásban van a piac.

A forgalomba helyezett új személyautók piacát egy hónapos kihagyás után ismét a Suzuki vezeti 1314 járművel, március nyertese, a Toyota a második helyre szorult 1052 forgalomba helyezett személyautóval. Az év első négy hónapjában minimális volt a különbség a két márka között, a Suzuki az idén 5069 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, a Toyota pedig 4859-et. Az előbbi ezzel 13,42, az utóbbi 12,86 százalékos piaci részesedést szerzett.

Szegmensek tekintetében továbbra is a C alsó középkategóriás autók a legnépszerűbbek 9828 járművel.

Az újautó-piac gyengélkedése az autógyártás nehézségeire vezethető vissza, ugyanis a kereslet kimondottan magas. Az értékesítés az idén szinte kizárólag a gyártók termelési kapacitásától függ, amelyet az alkatrész- és alapanyaghiány korlátoz.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×