Több tényező is akadályozza az elektromos autók térnyerését a K&H friss felmérése szerint, a válaszadók főként a magas árat, a kevés töltőhelyet, az alacsony hatótávolságot, a drága szervizelést és a lassú töltést említették.
Mint azt az erről szóló keddi közleményében felidézték, az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal. Ebben az időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, benzinesekből és dízelesekből ugyanakkor több mint 4,6 millió. Magyarországon 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők tavaly a harmadik negyedévben, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.
A K&H biztos jövő index szerint a 30-59 éves magyar válaszadók 78 százaléka véli úgy, hogy túl drágák az elektromos autók, az egy évvel korábbi felmérésben viszont még 85 százalék mondta ugyanezt.
Hetven százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága, 63 százalékuk úgy véli, hogy nincs elég hely, ahol tölteni lehetne az autókat, 62 százalékuk pedig úgy látja, hogy drága az elektromos autók javíttatása, szervizelése.
A megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye pedig, hogy nincs megfelelő szervizháttér, ettől a nők jobban tartanak.
Sokkal többen lettek, akik az elektromos autók elhasznált akkumulátorait környezetszennyezőnek tartják, 2021 negyedik negyedévében 47 százalékos volt az arányuk, míg egy évvel korábban csak 37 százalék volt ezen a véleményen.
A megkérdezettek 43 százaléka úgy látja, hogy a mostani helyzetben a tisztán elektromos autónál jobb választás egy konnektorról tölthető hibrid, amelynek van saját belső égésű motorja, ezáltal nincs hatótávprobléma, és a tankolás is megoldható pár perc alatt.