Infostart.hu
eur:
399.62
usd:
341.85
bux:
99921.45
2025. július 12. szombat Dalma, Izabella
Aerial view on the new asphalt road under construction
Nyitókép: i-Stockr/Getty Images

Régóta várt fejlesztés kezdődhet el a közeljövőben

Országszerte zajlanak a gyorsforgalmiút-építési munkálatok, ám a korábbi évekhez képest az idén kevesebb négysávos út átadására lehet számtani, ugyanakkor több fontos beruházás is elindulhat.

Tavaly több mint száz kilométerrel, 1800 kilométerre bővült a magyarországi gyorsforgalmiút-hálózat, az idén kevesebb átadására, viszont annál több új projektre lehet számítani – írja a Világgazdaság a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) adatbázisára hivatkozva. Jelenleg is országszerte zajlanak munkálatok, az M44-es autóút Szentkirály és Lakitelek közötti, az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakasza mellett halad a Kaposvár gyorsforgalmi kapcsolatát teljessé tevő két elkerülő út építése.

Az elmúlt években számos, eddig gyorsforgalmi kapcsolattal nem rendelkező megyei jogú várost kötöttek be az országos hálózatba. Szombathely, Békéscsaba, Eger és Sopron után az idén egy újabb nagyváros, Szolnok léphet be ebbe a körbe, még az év elején átadhatják a forgalomnak a megyeszékhelyt északról elkerülő M4-es autóút Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszát. A 2019 májusában megkötött vállalkozási szerződés december végén járt le, már az utolsó simításokat végzi a kivitelező.

Az ország egyik fontos tranzitútvonalának számító M4-es fejlesztése folytatódhat, a Törökszentmiklós és Püspökladány, illetve a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakaszhoz tavaly óta megvan az érvényes építési engedély és a kivitelezési terv, így ezekre akár már az idén kiírhatja a kivitelezői közbeszerzést a NIF. Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötése viszont egyelőre várat magára, bár Sármellék és Balatonszentgyörgy között most is zajlanak a munkálatok egy kisebb, 3 kilométeres szakaszon, amelyet várhatóan tavasszal már birtokba is vehetnek a közlekedők.

Régóta várt fejlesztés kezdődhet el a közeljövőben,

a fővárost és az M0-st tehermentesítő M8-as gyorsforgalmi út M7-es és Dunaújváros, illetve Dunavecse és Kecskemét közötti szakaszának kiviteli terveit 2022 decemberéig kell leszállítaniuk a tervezőknek, itt leghamarabb 2023-ban indulhat az építkezés. Ennél azonban egy fokkal előrébb tart, így már 2022 második negyedévére elkészülhet a Fejér és Komárom-Esztergom megyét érintő M81-es gyorsforgalmi út tervezése, amely az új komáromi Duna-hídtól az M1-es és M7-es érintésével teremthet majd kapcsolatot az M8-as autóúttal. Az utóbbi két beruházás messze túlmutat önmagán, ugyanis jelentősen oldja majd az ország Budapest-centrikus infrastrukturális hálózatát – teszi hozzá mások mellett a lap.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
E-pénztárgép: nem is egy, hanem két nagy dobásra is készül a kormány

E-pénztárgép: nem is egy, hanem két nagy dobásra is készül a kormány

Július elsejétől már működik az e-pénztárgép, amellyel élhet minden vállalkozás, amelynek a nevén okostelefon van. 2026. szeptember elsejétől minden magyar vállalkozónak kötelező lesz nyugtát adni, köztük a szépségiparban dolgozó vagy az ingatlanügyletekkel foglalkozó vállalkozásoknak is – mondta Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára.

Szikkadt a magyar föld, de nagyon nem jó, hogy így esett le a sok eső

Hétfőn heves viharokkal érkezett meg a hidegfront, ami végre csapadékot is hozott. Az eső minden cseppje számít, ugyanis az ország 95 százalékán súlyos vagy nagyfokú aszály van – hangsúlyozta az InfoRádió GeoTrendek című műsorában Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.14. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
A Xiaomi megcsinálta, amit az Apple akart, csak sokkal jobban

A Xiaomi megcsinálta, amit az Apple akart, csak sokkal jobban

A technológiai óriások régóta kísérleteznek azzal, hogy az elektronikai ipar után meghódítsák az autóipart is. Az elektromos járművek gyors térnyerése, a belső égésű motoros autókhoz képesti relatíve alacsonyabb technológiai belépési küszöb, és az autók egyre szoftverközpontúbbá válása a nagy tech cégek számára is vonzó célponttá tette az iparágat. Az Apple közel egy évtizedet töltött a Project Titan fejlesztésével, de 2024 elején végleg leállította a projektet. Ezzel szemben a Xiaomi mindössze három év alatt megtervezte, kifejlesztette és piacra dobta első saját járművét, a Xiaomi SU7-et, ami hamar a világ egyik legkeresettebb elektromos autójává vált. Megnéztük, hogy sikerült véghez vinnie a kínai cégnek azt, amibe az Apple bicskája beletört.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×