eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Az M0-s autóút 11-es út és M3-as autópálya közötti szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

E-matrica: kiugró sikert hozott az előértékesítési kampány

Sosem vásároltak még meg annyi éves autópálya-matricát az év végi elővásárlási kampány keretében, mint tavaly decemberben. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint mintegy 162 ezer darab 2022-es éves országos és megyei úthasználati jogosultság talált gazdára 2021 utolsó hónapjában.

A minisztériumi (ITM) kezdeményezésre 2016-ban bevezetett decemberi elővásárlási lehetőség népszerűsége folyamatosan nő. Míg az induláskor még csak bő 76 ezer, két évvel később már mintegy 120 ezer, tavalyelőtt pedig valamivel több mint 142 ezer darab következő évre szóló éves vignetta kelt el. A tavaly decemberben megvásárolt majd 162 ezer darab e-matrica 14 százalékkal haladja meg a korábbi legmagasabb értéket. Az érvényességi idő kezdete előtt érvényesített 2022-es éves autópálya-matricákból közel 70 ezer darab volt éves országos, a fennmaradó 92 ezer darab pedig megyei úthasználati jogosultság – olvasható a NÚSZ sajtóközleményében.

„A kiugró adatok arra engednek következtetni, hogy az autósok egyre tudatosabban terveznek az autópálya-matricák nyújtotta előnyökkel, a kényelmes, gyors és biztonságos eljutás lehetőségével, amelyet egy megváltott jogosultság tizenhárom hónapon át biztosít az ország vagy egy-egy megye teljes hálózatán” – mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. A 2022-es éves autópálya-matricák 2022. január 1-jétől 2023. január 31-ig használhatók. Hasonlóképpen, még idén januárban is érvényesek a tavalyra szóló éves vignetták.

Az éves országos pályamatricából 14 százalékkal kelt el több, mint egy évvel korábban. Ebből a matricatípusból a legtöbbet, közel 139 ezer darabot személygépkocsikra (D1 díjkategóriájú járműre) vásárolták meg a közlekedők, a bővülés itt is 14 százalékos. A 2022-es megyei matricákból 12 százalékkal vettek meg többet, mint 2020 decemberében. E jogosultságok több mint felét, közel 51 ezer darabot Pest megyére váltották meg az elővásárlási kampány keretében. A második helyezett Fejér megyei matricából bő 8,6 ezer, míg a Győr-Moson-Sopron megyei vignettából kicsivel több mint 8 ezer darab kelt el.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese kifejtette: „az autópálya-matricákkal korábban sosem látott ütemben bővülő gyorsforgalmi hálózatot használhatunk. A hazai sztrádák összes hossza 2010-ben még nem érte el az 1300 kilométert, mára pedig a kétezer kilométert közelíti. 2019 óta egymás után három évben adtunk át száznál több kilométernyi autópályát és autóutat.”

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Donald Trump elnök gazdasági protekcionizmusra épülő kereskedelempolitikája miatt aggódnak Brüsszelben: az EU-t és annak tagállamait súlyos gazdasági veszteségek fenyegethetik, ha Trump második elnöksége alatt bevezeti az általa ígért magas vámokat. A vámszankciók nemcsak az európai exportőröket, különösen a német autóipart érinthetik érzékenyen, hanem az EU belső egységét is próbára tehetik. A kontinens vezetői bíznak abban, hogy tárgyalóasztal mellett beszélhetik le Trumpot a terveiről. A tárgyalói küldött Trump valamely európai partnere lehetne: brüsszeli tisztviselők szerint bár az Orbán-kormány kézenfekvő megoldás lehetne, az uniós–magyar konfliktusok miatt mégis inkább Giorgia Meloni olasz miniszterelnök lehet a befutó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×