Infostart.hu
eur:
389.1
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Szakember dolgozik a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói üzemében 2015. szeptember 2-án. Mintegy ötmilliárd forintos beruházással bővíti termelési kapacitását a Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Kft. Makón és a ContiTech Magyarország Kft. Nyíregyházán, amelyhez a magyar állam 1 milliárd 50 millió forint készpénztámogatást biztosít.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Szomorú hírt közölt a makói Continental - nem is kevés emberrel

Három éve veszteséges a gyár, nem lehetett tovább halogatni a leépítést.

Az idei eddigi 37 saját és 53 kölcsönzött munkavállaló után még 140 embertől fog megválni a makói Continental - derül ki a Délmagyar.hu tudósításából. Utóbbi a bérelt munkaerőt érinti.

A leépítés mögött az autóipar átalakulása áll, a vállalat jelzése szerint igyekeznek középtávon minél több embert megtartani.

Szűrszabó Levente gyárigazgató a döntés hátteréről elmondta, a globális autógyártásban lassul a termelés, nincs elég félvezető, és a technológiai átállás is épp most zajlik az elektromos járművek gyártására, ezekkel a változásokkal pedig eddig a makói gyár nem tartott lépést, ide három éve nem érkezett új projekt és a gyár

három éve veszteséges.

"Jelenleg a régi, gumi alapanyagú hűtő-fűtő csövek gyártása Makón még mindig több mint nyolcvan százalékot tesz ki, ezen változtatni kell a műanyag alkatrészek javára" - tette hozzá.

Szűrszabó Levente határozottan cá­folta, hogy az eddig elküldött saját dolgozóktól a sztrájk miatt váltak volna meg - mint mondta, üzleti alapon döntöttek.

Czirbus Gábor, a Fidesz makói elnökének tudomása szerint az idén várható elbocsátásokon túl jövőre további háromszáz fős leépítésre készül a Continental Makón. A politikus szerint ez felháborító, különösen azok után, hogy a cég egymilliárdos központi támogatást kapott.

"Kérjük a társaságot, hogy a helyzetet rendezze, tegyen meg mindent a munkahelyek megtartásáért"
– szólította fel a céget.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×