Akármilyen vállalatról legyen is szó, a napi HR-feladatok során számtalan személyes, gyakran szenzitív információt tartalmazó dokumentum keletkezik. A Canon Hungária Kft. idei felméréséből kirajzolódik, nagyon sok cég számára komoly kihívást jelent a dokumentumok kezelése, a nem digitalizált iratok tárolása, az archív anyagokban való keresgélés.
„A koronavírus-járvány felgyorsította a digitalizációt, de a Canonnál azt tapasztaltuk, hogy már az európai általános adatvédelmi rendelet, a GDPR életbe lépését követően nőtt a digitális dokumentumkezelési megoldások iránti kereslet” – mondta az InfoStartnak Marossy Dávid, a Canon Információ Menedzsment terület üzletfejlesztési menedzsere.
A Canon egyedi, személyre szóló megoldásai iránt leginkább a minimum 30-40 főt foglalkoztató, míg a „dobozos”, havidíjas felhőszolgáltatás iránt inkább a kisebb létszámú cégek érdeklődnek, amelyek a munkavállalókkal kapcsolatos dokumentumok megfelelő struktúrában, rendszerezetten való tárolásában tudnak segítséget nyújtani.
Pénzt, időt és energiát spórolhat, aki lép
A jól megválasztott digitális HR-megoldások amellett, hogy megkönnyítik a mindennapokat, növelik a hatékonyságot és a munkavállalói élményt is, mindezek pedig komoly versenyelőnyt jelentenek.
Winkler Zsolt, a Canon Hungária Kft. B2B marketingvezetője elmondta, a digitális megoldások gyakorlatilag le tudnák fedni a teljes munkavállalói életutat, ugyanakkor egyelőre leginkább a toborzás, a beléptetés és a különböző képzések esetén élnek a lehetőséggel a cégek. A Canon szakértői abban egyetértenek, hogy a cégek idővel egyre több folyamatot digitalizálnak majd a szerződéskötéstől kezdve a munkaeszközök kiosztásán át az éves kötelező üzemorvosi vizsgálatra való beutaló, majd az orvos által jegyzett igazolás kiállításáig.
„Rengeteg fejlődési potenciál van a vállalatok által használt dokumentumkezelő- és a már meglévő belső folyamatokat támogató rendszerek háza táján. A felhőszolgáltatások egyre népszerűbbek, hiszen nem szükséges a meglévő eszközpark fejlesztése, egy könnyen kezelhető, jól működő rendszert kapnak a cégek, amely jelentősen megkönnyíti a mindennapokat” – mondta Marossy Dávid, hozzátéve, a papíralapú dokumentumok nem fognak egyik napról eltűnni, de a felhőalapú szolgáltatásokkal kombinálva lényegesen egyszerűbb és gyorsabb lehet a mindennapi dokumentumkezelés, megkönnyítve a cég minden munkavállalójának életét.
Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a Canon Hungária Kft. támogatta. A Canon szolgáltatásaival kapcsolatos további információt ezen az oldalon találhatnak.