Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Légi felvétel új Porsche gépjárművekről a gyártó lipcsei üzemének udvarán 2015. november 3-án. A hatóságok a Volkswagen német járműgyártó csoporthoz tartozó Porschénál is megkezdték a vállalat károsanyag-kibocsátással kapcsolatos csalásai miatti vizsgálatokat.
Nyitókép: MTI/EPA/Jan WoitasJan Woitas

Tényleg csökken az új autók iránti étvágy az EU-ban

A folyamat 2018-ban kezdődött. Az újak között a VW a király.

Négyhavi növekedést követően július után augusztusban is csökkent az előző évihez képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai szervezete, az ACEA jelentése alapján.

Augusztusban 623 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 19,1 százalékkal kevesebbet a 2020 augusztusinál. Júliusban 824 ezer autót helyeztek forgalomba, ami 23,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az első nyolc hónapban az idén 6,8 millió autót helyeztek forgalomba, 11,2 százalékkal többet a tavalyinál.

Az augusztusi forgalomba helyezések folyamatosan csökkennek éves bázison 2018 óta, amikor rekordszámú, több mint egymillió autó került az utakra, 32,3 százalékkal több, mint 2017 augusztusában.

A forgalomba helyezett autók száma januárban és februárban 24,0 és 19,3 százalékkal maradt el az előző évitől, majd márciustól kezdődően egészen júniusig meghaladta a tavalyit. A legnagyobb mértékű éves növekedést áprilisban regisztrálták, 218,6 százalékosat. A kivételesen nagy növekedés a járványvédelmi lezárások miatt kialakult alacsony bázisnak tulajdonítható.

A legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba augusztusban az EU-ban, 164 ezret, 15,9 százalékkal kevesebbet, mint 2020 augusztusában. Az év első nyolc hónapjában a csoport márkáiból 1,8 millió került az európai utakra, 12,7 százalékkal több, mint tavaly.

Augusztusban minden autógyár minden márkájából csökkent a forgalomba helyezett autók száma. Egyetlen kivétel volt, a Renault kis számban értékesített sportkocsija, az Alpine, amiből 159 került az utakra az egy évvel korábbi 69 után. Az első nyolc hónapban viszont az autógyárak túlnyomó többsége növelte eladásait. A néhány kivétel a Mitsubishi, a Honda, a Mazda, a Ford, a Mercedes, a Lada és a Renault volt. A legnagyobb növekedést a Smart érte el, 99,7 százalékosat az első nyolc hónapban 20,4 ezer autó értékesítésével.

Magyarországon augusztusban 9644 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 11,7 százalékkal kevesebbet a 2020 augusztusi 10,9 ezernél. Az év első nyolc hónapjában 85,0 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 8,1 százalékkal többet a tavalyi 78,6 ezernél.

A legnagyobb éves növekedés az első nyolc hónapban Görögországban és Horvátországban volt, ahol 41,9 és 36,7 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, 75 ezret, illetve 34 ezret. Éves bázison csak a hollandiai és belgiumi forgalomba helyezések csökkentek az első nyolc hónapban, 3,4 százalékkal 211 ezerre, illetve 3,5 százalékkal 287 ezerre.

Egymillió darab felett Németországban, Franciaországban és Olaszországban helyeztek forgalomba kocsikat az első nyolc hónapban. Németországban 1,82 milliót, 2,5 százalékkal többet a 2020-asnál, Franciaországban 1,12 milliót, 12,6 százalékkal többet, Olaszországban 1,06 milliót, 30,9 százalékkal többet.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×