A Blokkk.com megunta, hogy a webáruházak nem közölnek részletes számokat a forgalmukról, ezért utánajárt néhány adatnak.
Ami korábban is ismert volt: tavaly a webáruházi értékesítés 1074 milliárd forint volt a teljes boltos világ 12 658 milliárdjából, ami 8,5 százalékos részt jelent.
Az E. Digital-eMAG cégcsoport 30 százalékkal bővült tavaly - önbevallásos alapon -, miközben a teljes webpiac 40 százalékkal bővült. A Media Markt önálló webáruháza beolvadta a cégcsoportba, amelyen belül az E. Digital dolgozott a legjobban, utána a Media Markt, és csak bronzérmes az eMAG.
Az Alza.hu esetében - mint az összeállítás megjegyzi - a vásárló ugyanúgy egy cseh céggel áll szemben, amint az eMAG-nál bukaresti az illetőség, ezen az alapon viszont akár az Alibaba is fel lehetne tüntetve a "magyar" webshoppiac vizsgálatakor, hisz akkor sem "itthonra fizetünk".
A végeredményt a Blokkk táblázatba rakta:
webáruházak | értékesítés | legutóbbi üzleti év | megjegyzés |
Extreme Digital-eMAG + Extreme Digital | 130 milliárd forint |
Extreme Digital-eMAG (korábban eMAG) 2019. április 01 - 2020. március 31. 38 milliárd forint (nettó) Extreme-Digital 2019. október 01 - 2020. szeptember 30. 40 milliárd forint (nettó) export: 13 milliárd forint |
csoportszintű összforgalom: GKI Digital adata, (két lezárt üzleti év együtt: 78 milliárd forint, nettó) 2020: 30% növekedés |
Media Markt | 57 milliárd forint |
MS E-Commerce 2018. október 01 - 2019. szeptember 30. 31 milliárd forint (nettó) |
MS E-Commerce: beolvadt a Media Markt-ba, 2020: 50% növekedés |
Alza.hu | 33 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. csak fizikai bolt: 2 milliárd forint (nettó) |
webáruháza cseh viszonylatú kezelésben (ÁSZF) 2018: nettó 12 milliárd forint 2019: 69% növekedés 2020: 27% növekedés |
Tesco | 22 milliárd forint |
2019. március 1 - 2020. február 29. |
teljes bevételük (738 milliárd forint) 3 %-a webáruházi |
Telekom | 20 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. |
becsült adat |
Euronics | 18 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. 71 milliárd forint (nettó) |
árbevétel 20%-a web |
220Volt | 8 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. 6 milliárd forint (nettó), export: 22 milliárd forint |
belföldi árbevétel alapján |
Aqua | 11 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. 8 milliárd forint (nettó) |
ÁSZF szerint Dot-Compker Kft is szolgáltató (nettó árbevétele 13 milliárd forint) |
Ipon | 15 milliárd forint |
2020. január 1 - 2020. december 31. 12 milliárd forint (nettó) |
beszámoló adat: belföldi értékesítése nettó 12 md ft |
Libri-Bookline | 14 milliárd forint |
2019. január 1 - 2019. december 31. Libri: 20 milliárd forint (nettó) összárbevétel Bookline-Libri: 6 milliárd forint (nettó) webértékesítés |
a Libri-Bookline tulajdona a Libri könyvkereskedelmi Kft, két webáruházat üzemeltetnek: libri.hu és bookline.hu, együttes adat: becslés |
Decathlon | 12 milliárd forint |
2019. január 1 - 2019. december 31. | beszámolóból |
Kifli.hu | 10 milliárd forint |
2019. május 1 - 2020.április 30. 1,2 milliárd forint (nettó) |
2019 decemberben indult becsült adat |
Auchan | 9 milliárd forint |
2019. január 1 - 2019. december 31. |
webforgalom 1,5-2% a teljes árbevételből |
Praktiker | 9 milliárd forint |
2019. január 1 - 2019. december 31. |
webértékesítése kasszaforgalom 10%-a |
Mall.hu | 7 milliárd forint |
2019. április 1 - 2020. március. 31. |
beszámolóból |