Infostart.hu
eur:
397.24
usd:
342.77
bux:
100518.47
2025. augusztus 4. hétfő Dominika, Domonkos
Székeket és asztalokat tárolnak egy hagyományos étterem előtt, Athén Monasztiraki kerületében 2021. február 1-jén. A koronavírus új változatának terjedése miatt a görög kormány újra szigorította az óvintézkedéseket.
Nyitókép: MTI/AP/Pétrosz Jannakurisz

Szabályoznák az új éttermek nyitását a piacon lévők

A "tisztességtelen üzleti magatartás" elburjánzása ellen lép színre a Magyar Vendéglátók Ipartestülete.

Épp a "Balatonra tart" az újrainduló magyar vendéglátás, sokan pedig elszerződtek más ágazatba, ezért a Magyar Vendéglátók Ipartestülete praxisjogot, ezáltal piacvédelmet és területi korlátozások bevezetését kéri; az állam mielőbbi beavatkozása az elnök Kovács László szerint az újraindulás kockázatait is enyhítené - olvasható a Világgazdaságban.

Az intézkedés megerősíthetné a túlélő vállalkozásokat, és segíthetné a hosszú távú tervezésüket.

Az ipartestület azt szeretné megakadályozni, hogy a "más ágazatban megerősödött, tőkeerős, nem szakmai befektetők tönkretegyék a még talpon lévő, magas színvonalon teljesítő vendéglátósokat".

Az MVI most különösen a külföldiek híján a még talpra nem állt budapesti éttermek sorsa iránt aggódik; itt

kritikus a munkaerőhelyzet,

a budapesti üzletek 50-60 százaléka van nyitva - nekik most teljes költséggel kell üzemelniük jóformán a nulláról -, jókora területi eltérésekkel, 10-15 százalék pedig lehúzta a rolót.

Az újraindulásnak az is összetevője, hogy vadiúj árak vannak az étlapokon a nyersanyagdrágulás (20-25 százalék) és a munkaerőköltségek (20-25 százalék) miatt.

Az MVI a munkahelyteremtő támogatást is kritizálja, az ugyanis csak azok után igényelhető, akik az alkalmazás előtt egy hónapig munkanélküliek voltak, ilyenek pedig most már nincsenek.

Szakácsból, felszolgálóból, mosogatóból joformán nincs, hisz azok vagy elhagyták az ágazatot, vagy a Balatonon vannak.

Akik elhagyták a pályát, jelentős részben a kereskedelemben vagy az építőiparban vannak fix munkaidőn és béren.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

A mocsár: amikor tudatos ügyfélszolgálati taktika a panaszos kifárasztása

Világszerte egyre többen érzik úgy, hogy az életük jelentős része értelmetlen és dühítő küzdelembe fullad a cégek és hivatalok ügyfélszolgálatával: hívások, űrlapok kitöltése, várakozás, elutasítás tölti ki az idejüket. Az angol nyelvterületen erre már van is egy kifejezés, a „sludge”, vagyis az adminisztratív mocsár. És úgy tűnik, nem véletlenül ragadunk bele.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.04. hétfő, 18:00
Nemes Imre
a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×