eur:
392.38
usd:
362.17
bux:
72132.83
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Nyitókép: Pixabay

Egy sampon reklámja miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, mert az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.

A GVH pénteki közleménye szerint a most lezárult eljárásban nőknek szánt Parusan hajhullást csökkentő kozmetikumokat, stimuláló sampont és energizáló tonikot népszerűsítő televíziós, nyomtatott és online sajtóreklámokat, e-DM leveleket, Facebook és Google hirdetéseket, Youtube-videókat és moziban elhelyezett reklámhordozókat vizsgáltak.

Az eljárás során a termékeket gyártó német Dr. Theiss Naturwaren GmbH és leányvállalata, a hazai forgalmazó Naturprodukt Kft. nem tudták megfelelően alátámasztani egyes, egészségre vonatkozó állításaikat, így azt, hogy a termékek fokozzák a fejbőr vérkeringését és tápanyag-ellátottságát, erősítik a hajszálakat, és teljesen megszüntetik a hajhullást.

A kozmetikumok ugyanakkor mind a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hazai szabályozása, mind a vonatkozó uniós ágazati jogszabály alapján kizárólag olyan tulajdonságokkal reklámozhatók, amelyek valóságát a forgalmazó igazolni tudja - hangsúlyozta a nemzeti versenyhatóság.

A vizsgálat feltárta azt is, hogy a vállalkozások a Patika Tükör magazinban szerkesztői tartalommal összekötött reklámban hirdették a kozmetikumokat. A reklámhoz kapcsolódó cikk fizetett jellegét ugyanakkor nem tüntették fel, bár a sampon forgalmazója befolyást gyakorolt annak tartalmára. A burkolt hirdetés így szintén jogsértőnek bizonyult, mert az olvasók számára egyértelmű és könnyen észlelhető módon meg kell jelölni, ha egy sajtótartalom a hirdetővel együttműködve készült.

A versenytanács a 25 millió forintos bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a jogsértőnek talált állítások a kampány kisebb részét érintették, mert a termékek hajhullás csökkentésére vonatkozó alkalmasságát - mint a reklámok fő üzenetét - a cégek megfelelően igazolták, a forgalmazó pedig vállalta, hogy számos intézkedéssel biztosítja a jövőbeni jogkövetést.

A burkolt reklámot közzé tevő Patika Tükör Kft.-re a GVH 185 ezer forintos bírságot szabott ki, tekintettel arra, hogy a cég már korábban is közzétett szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetést. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette a többi között azt is, hogy a magyar vállalkozás elismerte a jogsértést - közölte a GVH.

Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán: úgy ért el történelmi győzelmet a brit Munkáspárt, hogy alig növelte a szavazói számát

Gálik Zoltán: úgy ért el történelmi győzelmet a brit Munkáspárt, hogy alig növelte a szavazói számát

Eleve vereségre volt ítélve a csaknem másfél évtizeden át kormányzó Konzervatív Párt a csütörtöki nagy-britanniai parlamenti választáson, a győztes Munkáspártnak pedig nem lett sokkal több szavazója, mint amennyi 2019-ben volt – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Gálik Zoltán, a Budapesti Corvinus Egyetem docense.

Orbán Viktor Moszkvában: „azt akarta megtudni, merre van a békéhez vezető legrövidebb út”

Európának a béke a legfontosabb. A magyar EU-elnökség a következő félévet – az akkor végzendő munkát – békemissziónak tekinti - hangsúlyozta Orbán Viktor kormányfő a Vlagyimir Putyin orosz elnökkel közös sajtótájékoztatóján pénteken Moszkvában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×