eur:
410.94
usd:
386.9
bux:
76966.7
2024. november 13. szerda Szilvia
Nyitókép: Pixabay

Egy sampon reklámja miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, mert az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.

A GVH pénteki közleménye szerint a most lezárult eljárásban nőknek szánt Parusan hajhullást csökkentő kozmetikumokat, stimuláló sampont és energizáló tonikot népszerűsítő televíziós, nyomtatott és online sajtóreklámokat, e-DM leveleket, Facebook és Google hirdetéseket, Youtube-videókat és moziban elhelyezett reklámhordozókat vizsgáltak.

Az eljárás során a termékeket gyártó német Dr. Theiss Naturwaren GmbH és leányvállalata, a hazai forgalmazó Naturprodukt Kft. nem tudták megfelelően alátámasztani egyes, egészségre vonatkozó állításaikat, így azt, hogy a termékek fokozzák a fejbőr vérkeringését és tápanyag-ellátottságát, erősítik a hajszálakat, és teljesen megszüntetik a hajhullást.

A kozmetikumok ugyanakkor mind a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hazai szabályozása, mind a vonatkozó uniós ágazati jogszabály alapján kizárólag olyan tulajdonságokkal reklámozhatók, amelyek valóságát a forgalmazó igazolni tudja - hangsúlyozta a nemzeti versenyhatóság.

A vizsgálat feltárta azt is, hogy a vállalkozások a Patika Tükör magazinban szerkesztői tartalommal összekötött reklámban hirdették a kozmetikumokat. A reklámhoz kapcsolódó cikk fizetett jellegét ugyanakkor nem tüntették fel, bár a sampon forgalmazója befolyást gyakorolt annak tartalmára. A burkolt hirdetés így szintén jogsértőnek bizonyult, mert az olvasók számára egyértelmű és könnyen észlelhető módon meg kell jelölni, ha egy sajtótartalom a hirdetővel együttműködve készült.

A versenytanács a 25 millió forintos bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a jogsértőnek talált állítások a kampány kisebb részét érintették, mert a termékek hajhullás csökkentésére vonatkozó alkalmasságát - mint a reklámok fő üzenetét - a cégek megfelelően igazolták, a forgalmazó pedig vállalta, hogy számos intézkedéssel biztosítja a jövőbeni jogkövetést.

A burkolt reklámot közzé tevő Patika Tükör Kft.-re a GVH 185 ezer forintos bírságot szabott ki, tekintettel arra, hogy a cég már korábban is közzétett szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetést. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette a többi között azt is, hogy a magyar vállalkozás elismerte a jogsértést - közölte a GVH.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump külügyi vezetőjelölése jelzés Ukrajnának

Donald Trump külügyi vezetőjelölése jelzés Ukrajnának

A megválasztott amerikai elnök egykori kihívóját nevezheti ki a külügyek élére – aki Ukrajna esetében a „földet békéért” gondolat támogatója. A választáson győztes republikánus elnökjelölt kinevezett egy szigorú határvédelmi főnököt és egy ENSZ-nagykövetet is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
Estek a tőzsdék, történelmi csúcs közelében a bitcoin

Estek a tőzsdék, történelmi csúcs közelében a bitcoin

A hét elején is folytatódott az amerikai elnökválasztást követő rali, Európában jelentősen emelkedett a piac, és az USA-ban is új rekordok születtek. Mára viszont alább hagyott az eurófória, Ázsiában komolyabb esést láttunk, ezt követően pedig Európában és Amerikában is megérkezett a korrekció. Itthon eközben jó volt a hangulat: új csúcsot döntött az OTP, illetve a BUX is. A nap első felében még a 85 ezer dolláros szintet is tesztelte a bitcoin árfolyama, az esti órákra azonban ismét történelmi csúcs közelébe emelkedett a kriptoeszköz jegyzése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 12. 22:00
×
×
×
×