eur:
414.02
usd:
396.53
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Trabantok indulnak el a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Bem rakparti központjából a szervezet 1989 augusztusi humanitárius segélyakciójának harmincéves évfordulóján szervezett megemlékezésen 2019. augusztus 22-én. Az élményautózáson hatvan rászoruló gyermek vehetett részt.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Mostantól oldtimer lehet minden Trabant és Wartburg

1991 áprilisában gördült le az utolsó Trabant és Wartburg a gyártósorokról, a legfiatalabb ilyen márkájú autók is legalább harmincévesek már.

Magyarországon is jól ismeri szinte mindenki az egykori Kelet-Németország leghíresebb járműveit, azok is, akik a német egyesülés után születtek. A Trabantok, Wartburgok sokáig meghatározó járművei voltak a magyar utaknak. Ezek az autók még ma sem koptak ki teljesen Magyarországról sem.

Sőt, Németországban 2015 óta növekszik is a forgalomban lévő Trabantok és Wartburgok száma. Egyre többen újítanak fel, restaurálnak ilyen járműveket, majd kérik az oldtimer minősítését. Mostanra már mindegyik Trabant és Wartburg megkaphatja ezt a titulust akár Németországban, akár hazánkban, hiszen 1991 áprilisában készültek az utolsó példányok a gyárakban, de az oldtimer minősítéshez nem elég a kor, a járműnek gyári jellemzőkkel kell rendelkeznie, és megfelelő műszaki állapotnak is kell örvendenie – írja az autopro.hu.

Németországban folyamatosan növekszik a jó karban lévő Trabantok és Wartburgok ára, egy jobb Wartburg már igazi kincsnek számít. Magyarországon sem jellemző már az, hogy pár tízezer forintért lehetett kapni üzemképes Trabantot, sőt, a muzeális értékkel bíró, felújított példányok már bőven milliós értéket képviselnek.

Németországban is hasonló árakkal találkozunk: egy Trabant ára átlagosan tízezer euró körül mozog, míg egy oldtimer 311-es Wartburg akár 50 ezer eurót is megérhet. Ugyanakkor az 1991-es, utolsó szériás darabok mindkét márka esetében csak pár ezer eurót érnek meg

2015-ben 7244 Wartburg és 32 832 Trabant volt a német utakon, ez a szám 2020-ban már 8361 és 38 137. Magyarországon 2019-ben valamivel több, mint tízezer Trabant volt forgalomban, míg a Wartburgok száma elérte az ötezret.

A Trabantok Zwickauban, a Wartburgok Eisenachban készültek. Ezeket a gyárakat a német egyesülés után bezárták, ám Zwickauban a Volkswagen csoport, Eisenachban pedig az Opel telepedett meg.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×