Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia

Csökkent a reklámozásra fordított összeg tavaly

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei visszaestek.

A hirdetők összességében 401,9 milliárd forintot fordítottak reklámozásra Magyarországon tavaly, ami 15,8 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben, a médiába befolyó reklámbevétel 240 milliárd forint volt, 2,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), társszövetségeivel és partnereivel közösen.

A tavaly márciusban kezdődött koronavírus-válság a teljes kommunikáció iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt, legmarkánsabban a második negyedévben. A nyári nyitás és az év végi kevésbé korlátozó gazdasági körülmények ellenére sem tudott a piac magára találni - fejtette ki a közleményben Gulyás János, az MRSZ elnöke.

Az elmúlt öt évben a média sorrendjében nem történt változás, a legnagyobb szeletet (44,7 százalék) továbbra is a digitális terület hasítja ki a reklámbevételekből, a második helyen a televízió áll (26,7 százalék), a harmadik helyet pedig a sajtó foglalja el (15,4 százalék).

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei jelentősen csökkentek 2020-ban. A legnagyobb, 59 százalékos esést a mozi szenvedte el, mert egyértelműen ez a korlátozások által az egyik legérintettebb piaci terület. A második legnagyobb, 11 százalékos csökkenést a rádiós piacon tapasztalták.

A sajtó reklámbevételei 10,6, a közterületi reklám bevételei 10,2, a televízióé 3,8 százalékkal mérséklődtek.

Egyedül a digitális reklámpiacon következett be enyhébb növekedés. A digitális média az előző évekhez képest megtorpanó mértékben, de 5,5 százalékos növekedést tudott felmutatni.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×