eur:
411.6
usd:
395.12
bux:
79344.72
2024. november 22. péntek Cecília
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Még több száz IC+kocsit gyártanának Szolnokon

Elkészült az ötvenedik új IC+kocsi a MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavítóban - jelentette be a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Homolya Róbert elmondta: a most elkészült ötvenedik IC+ kocsi év végéig áll forgalomba, 2021 végéig pedig további negyven IC+ készülhet el. A végső cél 400-500 IC+ kocsi legyártása. Hozzátette: ehhez szükség van a csaknem 2 milliárd forint értékben zajló szolnoki fejlesztésekre, valamint az Oktatási- és kutatási akadémia létrehozására is.

Emlékeztetett, hogy az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity kocsi forgalomba állását követően, tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása.

Kiemelte: több mint kettőszázan dolgoznak a szolnoki üzemben csak az IC+ kocsik gyártására fókuszálva és több mint 65 tervező dolgozott azon, hogy ez a jármű létrejöhessen. Úgy fogalmazott, hogy Magyarországon jelenleg ez a "legmagyarabb vasúti jármű", mintegy 70-80 százalék magyar hozzáadott értékkel készül el. Több mint háromezer alkatrészt a MÁV saját üzemeiben gyártanak és a beszállítók között is sok a magyar - tájékoztatott.

Szólt arról, hogy a vasúttársaság kutatás-fejlesztési, valamint intelligens gyártási környezet (Smart Factory) kialakítását célozta meg a Szolnoki Járműjavító területén. A szolnoki járműautomatizálási projekt támogatásának érdekében december elején kötött együttműködési megállapodást a vasúttársaság a Pannon Egyetemmel, a Miskolci Egyetemmel, a Szolnoki Szakképzési Centrummal és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával - mondta. A gyártási rendszer megvalósításán túl kialakítanának egy Oktatási- és kutatási akadémiát is, amely hosszú távon támogatja majd a programot, és hídként funkcionálhat a középfokú oktatás, az egyetemek és az ipar között.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója az ötvenedik IC+ kocsiból jelentkezett be az online sajtótájékoztatóra. Óriási eredménynek nevezte, hogy fel tudták éleszteni a hazai járműgyártást és két év alatt már az ötvenedik IC+ kocsi is elkészülhetett Szolnokon. Hozzátette: jelenleg három IC+ kocsit tudnak havonta kibocsátani.

Szólt arról, hogy

2021 nyár elejéig forgalomba állhat az első osztályú, bisztrókocsival rendelkező kocsi is.

A hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása 2019 augusztusában kezdődött. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×