eur:
393.14
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
SX4 S-CROSS típusú autók a Suzuki esztergomi gyárában 2013. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Erős hónapot zárt az autópiac

Novemberben 13,2 ezer új személygépjárművet helyeztek forgalomba, ami új idei csúcs - írja a Datahouse legfrissebb jelentésére hivatkozva a Világgazdaság.

Az előző két év azonos időszakát nézve a tavalyi eredménytől (14,2 ezer személyautó) elmarad az idei, de csaknem kétezerrel jobb a 2018. novemberinél.

  • A márkákat tekintve továbbra is a Suzuki áll az élen több mint 17 százalékos piaci részesedéssel és 2276 új személyautó forgalomba helyezésével,
  • a második a Toyota 1272 forgalomba helyezett autóval és 9,59 százalékos piaci részesedéssel.
  • A harmadik helyen álló Fordnál (1121) csak 54-­gyel helyezett kevesebb autót forgalomba
  • a negyedik helyen szereplő Opel,
  • és hetvennel az ötödik helyezett Skoda.

Az idei első 11 hónapot tekintve megegyezik a top hármas felállás a novemberivel: az első helyen álló Suzuki 11,33 százalékos piaci részesedést szerzett, a Toyota 9,84, a Ford pedig 8,97 százalékosat. A tavalyi számokat azonban csak a Toyota tudta túlszárnyalni, 2019 első 11 hónapjában 9769 új autót küldött a magyar utakra, idén viszont 11 344-­et.

A Suzuki esetében azonban elég jelentős a csökkenés: míg tavaly több mint 23 ezer járműve került a piacra, addig az idén még csak alig 13 ezer, vagyis 43,5 százalékkal kevesebb. Ezek az adatok azt is jelentik, hogy már teljesen biztos: az újautó-piac idei eredményei nem érik el a 2019-­es, egyébként rekordévnek számító esztendő volumenét, de az áprilisi mélypont (6188 új személyautó) után jelentős a javulás.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az eredmények megszülettek: több mint 10 ezer válaszadó szerint a saját márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - írta a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×