A Volkswagen konszern már csak "néhány grammnyira" van az uniós szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítésétől Herbert Diess vezérigazgató szerint.
A konszern vezérigazgatója a brit Financial Times lapnak adott interjúban elmondta, hogy "karnyújtásnyira" vannak az új járművek szigorúbb uniós kibocsátási normák teljesítésétől. "Nem adjuk fel, de nem lesz könnyű a flottacélt elérni" – mondta, hozzátéve, hogy van rá esély, de minden azon múlik, mennyit sikerül az év hátra lévő részében az alacsony kibocsátású modellekből értékesíteniük.
- Az idén az Európai Unióban átlagosan kilométerenként legfeljebb 95 grammos szén-dioxid-kibocsátást kell teljesítenie az autógyártók új modelljeinek.
- A különböző piaci szegmensekben ettől eltérő, esetenként ennél magasabb is lehet a kibocsátási érték. Például a többségében nagyobb saját tömegű autókat értékesítő Mercedes és BMW esetében is.
- A modellpaletta legmagasabb kibocsátású öt százalékát pedig átmenetileg, 2021 végéig még ki lehet hagyni az átlagos kibocsátási érték számításából.
Az autógyártók attól tartanak, hogy az elektromos járművek nem kellő arányú értékesítésével a szigorúbb kibocsátási normák miatt milliárdos büntetést lesznek kénytelenek fizetni.
A bírság ugyanis eladott autónként és a határérték túllépése minden grammja után 95 euró, ami alapján pillanatok alatt hatalmas összeg jöhet össze.
A járvány miatt visszaesett forgalomban az elektromos és plug-in hibrid autókra adott értékesítés-ösztönző támogatás azonban megnövelte az elektromos autók piaci részesedését. Christian Dahlheim, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója már korábban "kiélezett versenyről" beszélt a normák teljesítésében.