eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Légi felvétel új Porsche gépjárművekről a gyártó lipcsei üzemének udvarán 2015. november 3-án. A hatóságok a Volkswagen német járműgyártó csoporthoz tartozó Porschénál is megkezdték a vállalat károsanyag-kibocsátással kapcsolatos csalásai miatti vizsgálatokat.
Nyitókép: MTI/EPA/Jan WoitasJan Woitas

Volkswagen: már csak pár grammnyira vagyunk a céltól

Az autógyár egy keddi bejelentés szerint közel áll az uniós emissziós normák teljesítéséhez.

A Volkswagen konszern már csak "néhány grammnyira" van az uniós szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítésétől Herbert Diess vezérigazgató szerint.

A konszern vezérigazgatója a brit Financial Times lapnak adott interjúban elmondta, hogy "karnyújtásnyira" vannak az új járművek szigorúbb uniós kibocsátási normák teljesítésétől. "Nem adjuk fel, de nem lesz könnyű a flottacélt elérni" – mondta, hozzátéve, hogy van rá esély, de minden azon múlik, mennyit sikerül az év hátra lévő részében az alacsony kibocsátású modellekből értékesíteniük.

  • Az idén az Európai Unióban átlagosan kilométerenként legfeljebb 95 grammos szén-dioxid-kibocsátást kell teljesítenie az autógyártók új modelljeinek.
  • A különböző piaci szegmensekben ettől eltérő, esetenként ennél magasabb is lehet a kibocsátási érték. Például a többségében nagyobb saját tömegű autókat értékesítő Mercedes és BMW esetében is.
  • A modellpaletta legmagasabb kibocsátású öt százalékát pedig átmenetileg, 2021 végéig még ki lehet hagyni az átlagos kibocsátási érték számításából.

Az autógyártók attól tartanak, hogy az elektromos járművek nem kellő arányú értékesítésével a szigorúbb kibocsátási normák miatt milliárdos büntetést lesznek kénytelenek fizetni.

A bírság ugyanis eladott autónként és a határérték túllépése minden grammja után 95 euró, ami alapján pillanatok alatt hatalmas összeg jöhet össze.

A járvány miatt visszaesett forgalomban az elektromos és plug-in hibrid autókra adott értékesítés-ösztönző támogatás azonban megnövelte az elektromos autók piaci részesedését. Christian Dahlheim, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója már korábban "kiélezett versenyről" beszélt a normák teljesítésében.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×