Infostart.hu
eur:
398.83
usd:
343.1
bux:
101098.65
2025. július 18. péntek Frigyes
Autók javítás közben. A VAGÉP Zrt. debreceni szervizében évenként közel 4000 személygépkocsi és 3.5 tonna alatti kisteherautó fordul meg, kerül javításra és szervizelésre. A hat munkahelyen 10 éve autószerelő tanulók gyakorlati képzését is végzik, ahol szakemberek adják át ismereteiket.  MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

Óriási változás jön az autók műszaki vizsgáztatásában

Már a parlament előtt van a törvénymódosítás, amely jelentősen megnövelné a járművek vzsgáztatására jogosult műhelyek számát

Felgyorsítaná a külföldről Magyarországra érkező használt, és az összes új autó műszaki vizsgáztatását az Innovációs és Technológiai Minisztérium törvényjavaslata. Honosítási eljárás előtt kötelező ellenőrzéssel eddig csak az állami vizsgabázisok foglalkoztak, januártól viszont a magánállomások is fogadhatnák az autókat, ha a parlament jóváhagyja a változtatást – írja a totalcar.hu.

Az új és használt autók forgalomba helyezése körülményes, bürokratikus folyamat. Nem intézhető online, ráadásul sok esetben több mint egy hónapot kell várni az ilyenkor szokásos szigorított műszaki vizsga időpontjára az állami vizsgaállomások túlterheltsége, az ellenőrzés elavult módszerei és a sokszor váratlanul lelassuló informatikai rendszer miatt. A vizsgáztatások rendszere súlyos problémákkal küzd, ezen változtatna az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) törvénymódosító javaslata.

A terv szerint januártól az eddigi huszonkilenc, közvetlenül a megyei kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomáson felül bizonyos magánkézben lévő vizsgahelyekre is mehetnének a külföldről behozott autók. A jelentős kapacitásnövelés mindenképpen felgyorsítja a honosítási eljárás vizsgáztatási részét, de a változásnak vannak árnyoldalai is.

A független vizsgabázisok most még elsősorban a Magyarországon korábban regisztrált járművek időszakos vizsgájának meghosszabbításával foglalkoznak, és bár a közlekedési hatóság felügyeli tevékenységüket, nagyon könnyű csalni a vizsgán. Így hiába kötelező a fékhatékonyság- vagy emissziómérés minden műszakin, az autók forgalmiját sokszor akkor is meghosszabbítják, ha meg kellene buktatni őket.

Ezt jelzi, hogy májusban egy autós összejövetelen razziáztak a szegedi rendőrök a közlekedési hatósággal közösen, és tizenhárom autó forgalmi engedélyét vonták be a helyszínen, illetve további tizennyolcat küldtek hatósági műszaki vizsgára engedély nélküli átalakítások, rossz állapotú gumiabroncsok és más szabálytalanságok miatt. Ezeknek az autóknak elvileg érvényes vizsgájuk volt, óriási kérdés, hogy miként mentek át a legutóbbi alkalommal az ellenőrzésen.

A közúti közlekedésről szóló törvény műszaki vizsgáztatásra vonatkozó módosító javaslatát az Országgyűlés gazdasági bizottsága tárgyalja majd részletesen, mielőtt a parlament elé kerül. 2021 januárjától alakulhat át a műszaki vizsgáztatás rendszere. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a javaslat elfogadása esetén, a törvényi felhatalmazás alapján dolgozza ki a kapcsolódó, rendeleti szintű részletszabályokat.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Súlyos botrány robbant ki a szlovák és cseh rendőrség között az iskolai bombafenyegető miatt

Súlyos botrány robbant ki a szlovák és cseh rendőrség között az iskolai bombafenyegető miatt

Feszültség alakult ki a cseh és a szlovák rendőrség között is a tavalyi iskolai bombafenyegetések ügyében. Majdnem egy évvel a tavaly szeptemberben kezdődött iskolai fenyegetések után a cseh, a szlovák és az ukrán rendőrség őrizetbe vett egy személyt az ukrajnai Dnyipróban. A cseh rendőrséget felháborította, ahogyan a szlovák fél tájékoztatta az esetről a nyilvánosságot, mert a csehek szerint a szlovákok elhallgatták az orosz szálat. Azt mondják, hogy Szlovákia elárulta és hátba szúrta őket.

Orbán Viktor péntek reggel: van más együttműködési lehetőség is Ukrajnával, mint az uniós tagság

A miniszterelnök beszélt az uniós "ukrán költségvetésről", amelyet Brüsszelben írnak, és amely minden negyedik-ötödik forintot átad Ukrajnának, miközben nincs is döntés Ukrajna uniós tagságáról. Szólt Sebestyén József halálának ügyéről is, amellyel kapcsolatban nem érzelmileg kell érvelni, hanem emberi jogi oldalról. Aztán szólt a hazai gazdaság jövőjéről is az Otthon Start program optikájából. Végül az Otthon Start modellszámításai és Kapu Tibor hazatérése is szóba került.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.18. péntek, 18:00
Németh Zsolt
az Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnöke
Téved, aki azt hiszi, hogy Magyarországon sok a víz – Grafikákon a kellemetlen igazság

Téved, aki azt hiszi, hogy Magyarországon sok a víz – Grafikákon a kellemetlen igazság

Az elmúlt időszak esőinek köszönhetően enyhült a Magyarországot sújtó szárazság, és többfelé meg is szűnt a mezőgazdasági aszály, de több országrészben továbbra is kritikusan száraz a talaj. A 2022-es történelmi aszály óta az agrárszektoron kívül is egyre nagyobb figyelem irányul a hazai vízhelyzet aktuális állására és kilátásaira. Az alábbiakban néhány fontosabb statisztikai mutató mentén, a teljesség igénye nélkül mutatjuk be a magyarországi "vizes" állapotokat nemzetközi összevetésben. Ezekből kiderül egyebek mellett, hogy az összes európai uniós ország közül Magyarország mekkora mértékben függ a határain túlról érkező vízutánpótlástól, illetve hogy a magyar ipar a teljes vízkivétel mekkora részéért felelős – félig lelőve a poént: ez az egyik legmagasabb arány az EU-ban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. július 18. 07:17
×
×
×
×