eur:
394.84
usd:
367.67
bux:
0
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Nyitókép: BvOP

Ezért volt árrobbanás a szájmaszkok hazai piacán

A csődbe ment kereskedők is a kurrens árucikkekre váltottak, és akár 600 százalékos haszonnal is értékesítettek kétes eredetű védőeszközöket.

A koronavírus-járvány magyarországi megjelenésével számos árufajta iránt bezuhant a kereslet, egy kisebb árucsoport iránt viszont kezelhetetlen módon megnőtt: a szájmaszk összes formája, a gumikesztyű és a kézi fertőtlenítőszer vezeti a listát.

A G7 összeszedte, kik léptek a piacra:

  • Azok a kiskereskedők, akiknek korábban is a fő profilja volt az egészségügyi védőfelszerelések, munkaruhák és tisztítószerek forgalmazása, most nagyon meg tudták növelni a bevételüket. Nekik óriási előnyt jelentett, hogy eleve bejáratott üzleti kapcsolatban álltak az ezeket a cikkeket forgalmazó nagykereskedőkkel, vagy tudták, hogy például Kínából hogyan lehet gyorsan, közvetlenül a gyártóktól rendelni olyan termékeket, amelyek valóban meg is érkeznek, és még a minőségük is elfogadható.
  • Akiknek ugyan volt boltjuk, de mással foglalkoztak, és egyik napról a másikra kiesett minden bevételük. Akinek volt online boltja, megpróbálhatott átállni a maszkok-kesztyűk-fertőtlenítők értékesítésére. A bedőlés elől menekülő boltosok pedig mindent elkövettek, hogy azt a korlátozott mennyiségű árut, amihez hozzájutottak, minél inkább aranyáron adják el. Volt olyan ruhakereskedő, aki az árukészletéből varratott maszkokat.
  • Sok munkáját vesztett ember is belevágott a bizniszbe, tőke és hozzáértés nélkül – eladni akár egy Facebook-profillal is lehet.

A maszkot gyártó vállalkozások nem tudták elég gyorsan fokozni a termelésüket, ebben az időszakban az áruhoz jutó kiskereskedők akár 5-600 százalékos haszonnal is el tudták adni a maszkokat: a néhány száz forintos pormaszkok darabja 2-3000 forintért kelt el a netes boltokban. Az arányok mára csökkentek, de még mindig jellemző, hogy a raktárból azonnal megy a vevőkhöz, mert az online boltosok már eladták őket.

A járvány okozta felfordulásban a fogyasztók védelme háttérbe szorul. Sokszor “vírusölőnek” vagy “tüdőgyulladás ellen hatékonynak” hirdettek maszkokat, hogy az ő terméküket rendeljék meg, de a fogyasztóvédelmi szakemberek szerint a járványmentes időszakban is ugyanez zajlik, csak most látványosabb a visszaélés, met csak egy termékcsoport iránt van érdeklődés.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×