Jelentősen átalakítaná az unió horvát elnöksége a légiutasok jogairól szóló 261-es irányelvet, a Politico által szemlézett elképezés szerint hosszú távú járatok esetében a mai 4 helyett 12 órát késés után járna csak kártérítés – írja az airportal.hu.
A késések után járó kompenzációról szóló rendeletet a légitársaságok régóta támadják, mert állításuk szerint a kártérítés összege sokszor több, mint amennyibe a jegy került. Arra korábbi nyilatkozatok alapján hajlandók lettek volna, hogy a jegy árát bizonyos mennyiségű késés felett visszaadják, mert ezt fairnek tekintették.
A Politico által szemlézett javaslat szerint a rövidtávú, 1500 kilométert meg nem haladó utaknál 2 helyett 5, az 1500 és 3500 kilométer hosszúságú utaknál 3 helyett 9, az ennél hosszabb utak esetén 4 helyett 12 óra késés után járna kompenzáció.
Járat törlése esetén akkor járhat a kompenzáció, ha a légitársaság nem ajánlott fel alternatív útvonalat, amelyre kiállította a beszállókártyát, illetve ha a késés mértéke eléri a fent említett értékeket. A kártérítés összege a javaslat szerint nem változik.
Fontos változás, hogy akkor sem jár a kompenzáció, ha a késés egy nem uniós légtérben közlekedő csatlakozó járaton történt. Vagyis, ha valaki az Egyesült Államokból átszállással érkezik meg, és az út első felében, nem európai légtérben történt a késés, akkor nem jár neki kártérítés. Ugyanígy elesik a kompenzáció lehetőségétől az is, akinek a törölt járata 1 milliónál kisebb éves utasforgalmú repülőteréről, vagy oda közlekedik, vagy az unió külső régióiban található.