Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Wolfsburg, 2017. március 14.Teherlifttel emelnek be egy személygépkocsit a Volkswagen német járműgyártó szomszédságában lévő Autóváros egyik raktártornyába az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az előző évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelőzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)
Nyitókép: MTI/EPA/Carsten Koall

Nagy a baj, 6 millió Hondát és Toyotát le kell szedni a "pályáról"

A légzsákokat kell újraellenőrizni egy olyan hiba miatt, ami már 8 ember halálát okozta eddig.

A Honda és a Toyota összesen több mint 6 millió autót hív vissza a légzsákok esetleges meghibásodása miatt.

Európa és Japán kivételével a Toyota 3,4 millió autóját rendeli vissza világszerte ellenőrzésre arra hivatkozva, hogy a légzsákok esetleg nem lépnek működésbe a szükséges pillanatban.

A gond a ZF-TRW cég által gyártott, a légpárnák működését felügyelő, de a külső elektronikus zajoktól nem kellő módon védett elektronikus egységgel lehet. Az elégtelen védelem miatt a járművek ütközésekor keletkező bizonyos elektronikus zajok megzavarhatják a berendezést és emiatt a légpárna nem lép működésbe a szükséges pillanatban.

Feltételezések szerint a hiba nyolc ember halálát okozhatta.

Eközben a Honda csaknem 2,7 millió autóját hívja vissza az Egyesült Államokban és Kandában a Takata japán cég által gyártott légzsákok esetleges problémái miatt.

A Takata által gyártott légzsákokkal előfordult már, hogy nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki, és emiatt elszakadtak. Olyan esetekről is tudni, amikor a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, és az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×