Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Wolfsburg, 2017. március 14.Teherlifttel emelnek be egy személygépkocsit a Volkswagen német járműgyártó szomszédságában lévő Autóváros egyik raktártornyába az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az előző évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelőzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)
Nyitókép: MTI/EPA/Carsten Koall

Nagy a baj, 6 millió Hondát és Toyotát le kell szedni a "pályáról"

A légzsákokat kell újraellenőrizni egy olyan hiba miatt, ami már 8 ember halálát okozta eddig.

A Honda és a Toyota összesen több mint 6 millió autót hív vissza a légzsákok esetleges meghibásodása miatt.

Európa és Japán kivételével a Toyota 3,4 millió autóját rendeli vissza világszerte ellenőrzésre arra hivatkozva, hogy a légzsákok esetleg nem lépnek működésbe a szükséges pillanatban.

A gond a ZF-TRW cég által gyártott, a légpárnák működését felügyelő, de a külső elektronikus zajoktól nem kellő módon védett elektronikus egységgel lehet. Az elégtelen védelem miatt a járművek ütközésekor keletkező bizonyos elektronikus zajok megzavarhatják a berendezést és emiatt a légpárna nem lép működésbe a szükséges pillanatban.

Feltételezések szerint a hiba nyolc ember halálát okozhatta.

Eközben a Honda csaknem 2,7 millió autóját hívja vissza az Egyesült Államokban és Kandában a Takata japán cég által gyártott légzsákok esetleges problémái miatt.

A Takata által gyártott légzsákokkal előfordult már, hogy nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki, és emiatt elszakadtak. Olyan esetekről is tudni, amikor a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, és az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×