Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Az  M70-es gyorsforgalmi út kétszer kétsávosra bővített, Letenye és Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakasza Letenye közelében az átadóünnepség napján, 2019. december 13-án. A 13,7 kilométer hosszúságú útszakasz 16,7 milliárd forintos költségből újult meg.
Nyitókép: Varga György

Autópályán Budapesttől a szlovén tengerig: elkészült az M70-es bővítése

Elkészült az M70-es utat autópályává bővítő 16,7 milliárd forintos fejlesztés. A Letenye és a szlovén határ közötti útszakaszt Palkovics László innovációs technológiai miniszter adta át a forgalomnak.

Péntek délutántól az M7-es autópálya nem egy kétszer egysávos autóútban folytatódik, hanem egy kétszer kétsávos autópályában Szlovénia irányába, ami azt jelenti, hogy Budapesttől egészen Koperig sztrádán lehet ezentúl haladni – fogalmazott az InfoRádiónak Palkovics László. A 16,7 milliárd forintból megújított 13,7 kilométeres útszakasz korábban részint közlekedésbiztonsági, részben pedig forgalomkapacitási szempontjából nem volt megfelelő. A beruházásnak különféle kiegészítőelemei is vannak, például olyan pihenőhelyek, amelyek az útszakaszhoz illeszkednek és eddig nem léteztek.

A fejlesztésnek köszönhetően az M70-es mellett található települések nagyobb kapacitású úton, gyorsabb és biztonságosabb módon válnak elérhetővé

– tette hozzá az innovációs és technológiai miniszter, arra hívva fel a figyelmet, hogy ahová autópálya, vagy vasút vezet, ott megjelenik az ipar is, és megnézve az elmúlt időszak autópályafejlesztéseit, nem találni olyat, ami ne vezetett volna ahhoz, hogy megjelenjen valamiféle olyan gazdasági tevékenység, ami előtte ott nem volt.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (k), Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője (b2), Nagy László az EuroAszfalt Kft. ügyvezetője (b), Kondrik Kornél, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese (j2) és Zsiga György, a Colas Út vezérigazgatója (j) átvágja a nemzeti színű szalagot az M70-es gyorsforgalmi út kétszer kétsávosra bővített, Letenye és Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakasza átadóünnepségén Muraszemenye közelében 2019. december 13-án. A 13,7 kilométer hosszúságú útszakasz 16,7 milliárd forintos költségből újult meg.
MTI/Varga György
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (k), Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője (b2), Nagy László az EuroAszfalt Kft. ügyvezetője (b), Kondrik Kornél, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese (j2) és Zsiga György, a Colas Út vezérigazgatója (j) átvágja a nemzeti színű szalagot az M70-es gyorsforgalmi út kétszer kétsávosra bővített, Letenye és Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakasza átadóünnepségén Muraszemenye közelében 2019. december 13-án. A 13,7 kilométer hosszúságú útszakasz 16,7 milliárd forintos költségből újult meg. MTI/Varga György

Hasonló beruházást képvisel az M15-ös gyorsforgalmi út négysávosítása, amelyet a jövő héten adnak át, valamint az M2-es bővítése, amelyet már korábban át is adtak. Az ITM vezetője közölte, jelenleg nagyjából 1200 kilométernyi gyorsforgalmi út, autópálya és autóút készül, vagy újul meg, például Zalában az M76-os autópályának az építése zajlik , amely a balatonszentgyörgyi M7-es autópályalejáratot köti össze Zalaegerszeggel. És minden beruházás annak megfelelően áll, ahogyan a projekt kívánja – tette hozzá.

A kormány által jóváhagyott útprogram keretében – 2024-ig – mintegy 3200 milliárd forintból bővül a magyar úthálózat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×