eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Ügyfél megy be az Észak-magyarországi Regionális Bank (ÉRB) Zrt. miskolci bankfiókjába 2015. február 27-én. A Magyar Nemzeti Bank több évtizedes visszaélés-sorozatot gyanít a Buda-Cash Brókerháznál, ezért február 24-én azonnali hatállyal felfüggesztette működési engedélyét, és a brókerházzal összefüggésbe hozható Dél-Dunántúli Regionális Bank (DRB) bankcsoporthoz tartozó négy banknál, így az ÉRB-nél is korlátozó intézkedéseket rendelt el.
Nyitókép: Vajda János

Párbeszéd a gazdaságról: alapvetően változik meg a banki ügyfélélmény

Innovatív megoldások, könnyen elvégezhető banki ügyletek, az ügyfélélmény növelése – ezeknek köszönhetik a sikerüket az úgynevezett fintech cégek - derül ki az InfoRádió Párbeszéd a gazdaságról című magazinműsorának legutóbbi adásából, amelynek Szombati Anikó, a jegybank ügyvezető igazgatója és Bilibók Botond, a Hold alapkezelő vezérigazgatója a vendége.

A pénzügyi szolgáltatásokban megjelenő innovációk, termékek, szolgáltatások, üzleti modellek beépülését tekintjük fintechnek, ilyen értelemben egy hagyományos kereskedelmi bank is lehet fintech, ha olyan, átfogó, újdonságerejű megoldással áll elő, amely a korábbi gyakorlaton változtat – mondta az adásban a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és a fintech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

Szombati Anikó szerint folyamatos átlakulásban van a pénzügyi közvetítés, a jelenlegi trendek pedig arról szólnak, hogy a fogyasztók minél személyre szabottabb, minél egyszerűbb és könnyebben elérhető, valamint összehasonlítható pénzügyi termékekeket kapjanak lehetőleg a mobiltelefonjukon keresztül. Hozzátette: az új világot a válság hozta el, 2008 után ugyanis megváltozott a kereslet és a kínálat.

Bilibók Botond, a Hold Alapkezelő vezérigazgatója szerint az innováció abban van, hogy a fintech megoldások meg tudják változtatni lényegesen az ügyfélélményt.

Annyira könnyűvé és egyszerűvé teszik ezeket a műveleteket, ami nagyon vonzóvá teszi.

"A sikerét abból lehet lemérni, hogy rengeteg kollégám használ aktívan ilyen megoldásokat. Nem készpénzt adnak például kölcsön egymásnak, hanem fogják a telefonjukat, és pillanatok alatt átutalnak, rendezik a problémát. Meg lehet oldani ezeket hagyományos módon is, de úgy sokkal nehézkesebb" – mondta Bilibók Botond.

A szakértők egyetértettek abban, hogy az új, globális szolgáltatók megjelenése megteremtette annak az előfeltételeit, hogy a változások a következő években egyre gyorsuló ütemben történjenek. Az viszont kérdés, hogy a fintech megoldásokat alkalmazó vállakozások kitudják-e építeni a bizalmat is az ügyfeleknél.

A magazin eddigi témáiról itt olvashat. A korábbi adásokat meg is hallgathatja, vagy akár meg is nézheti.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×