eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Wikipedia

Meglepően öregek a magyarok kedvenc autómodelljei - itt a teljes lista

A legtöbb autó Opel Astrából van forgalomban Magyarországon, de átlagban nem ezek a legöregebb kocsik.

Az autóinkon nyoma sincs az állítólagosan növekvő életszínvonalnak, 10,5 év volt a hazai járműpark életkora 2006-ban, 12,5 év lett az átlag 2012-re, 14,6 év most. 1991-ben 16 év volt az átlag. A Belügyminisztérium adatai szerint a Magyarországon legnagyobb számban használt Opel Astrák átlagos kora 15,9 év, a második helyen álló Suzuki Swifteké 17,4 esztendő, míg a harmadik VW Golfoké 17,1 év.

A Vezess összeállításában azok a nagy számban használt modellek szerepelnek, amelyekből minimum 20 ezer darabon van jelenleg érvényes rendszám. Régen leállt gyártású autók váltakoznak még ma is népszerű, nagy számban vásárolt modellekkel a legidősebbek között. A 11 esztendeje nem gyártott Opel Vectra van a lista élén, utána a második legnéspzerűbb autó, a Swift következik, illetve a harmadik, a Golf. A legnépszerűbb Opel Astrák átalaga is éppen csak 16 év alatt van.

A BM legutolsó adatai szerint 14,6 év a 3,64 milliós hazai személyautó park egészét nézve az átlagéletkor, tehát a listán az ennél fiatallabbak már javítják a számokat. A 35 rangsorolt modellből 32 flottája 10 év feletti, és mindössze csak három személyautóé 10 év alatti.

Átlagos életkor Modell Darabszám
18,7 év Opel Vectra 32 390
17,5 év BMW 3-as 52 593
17,4 év Suzuki Swift 224 224
17,1 év Volkswagen Golf 103 712
16,7 év Seat Cordoba 21 477
16,2 év BMW 5-ös 28 609
16,1 év Suzuki Wagon R+ 37 804
16,1 év Fiat Punto 51 517
15,9 év Opel Astra 261 351
15,9 év Volkswagen Polo 72 049
15,9 év Peugeot 206 44 896
15,6 év Opel Corsa 95 362
15,2 év Audi A4 38 786
15,1 év Renault Thalia 28 667
15 év Volkswagen Passat 82 999
15 év Honda Civic 32 115
14,9 év Peugeot 307 25 488
14,4 év Mercedes E-osztály 21 683
14,3 év Toyota Corolla 51 369
13,7 év Renault Mégane 74 365
13,7 év Renault Clio 43 674
13,6 év Suzuki Ignis 60 369
13,6 év Audi A6 25 148
13,2 év Škoda Fabia 76 141
13,1 év Ford Mondeo 48 135
13 év Opel Zafira 31 648
12,9 év Toyota Avensis 20 738
12,7 év Ford Fiesta 51 039
12,1 év Toyota Yaris 52 546
12 év Ford Focus 108 981
10 év Mercedes A-osztály 20 544
8,9 év Škoda Octavia 70 858
8,2 év Suzuki SX4 35 693
3,9 év Suzuki Vitara 27 187

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×