Infostart.hu
eur:
389
usd:
331.29
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: wizzair.com/Arpad Foldhazi

Kompenzációt fizet az utasoknak és változtat gyakorlatán a Wizz Flex miatt a Wizz Air

A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos fogyasztói panasz érkezett, ezek alapozták meg a légitársaság Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásának vizsgálatát.

Aki megvásárolja a kiegészítő szolgáltatást, az külön díj nélkül módosíthatja a repülőjegyét, csak az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözetet kell megfizetni. A versenyfelügyeleti eljárás azonban olyan részletszabályokat tárt fel, amelyekről a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, ám a gyakorlatban jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát - olvasható a GVH honlapján.

A GVH az eljárásban elfogadta a Wizz Air kötelezettségvállalását, amelynek fejében a Wizz Flex szolgáltatást 2010 óta igénybe vevők összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációt kapnak. Emellett a cég módosítja a kifogásolt tájékoztatási gyakorlatát, és átalakítja a rendszereit a Wizz Flex felhasználóbarát és egyszerű használata érdekében. Vállalták azt is, hogy tájékoztató kampányt kezdenek az utasok fogyasztói jogairól.

Az eljárásban feltárt, kifogásolt dolgok és a változtatások:

A Wizz Air a Kötelezettségvállalást elfogadó határozat kézhezvételét követő 6 hónapon belül vállalja, hogy a több fogyasztó együttes foglalására vonatkozóan olyan átlátható és könnyen kezelhető informatikai felületet alakít ki, amelyen a foglalást végző személy egyszerűen online szétválaszthatja a foglalásokat, és személyenként akár külön-külön is igénybe vehetik, külön használhatják a Wizz Flex szolgáltatást online módon.

Ha ugyanannak a foglalásnak „több utasa van”, az eddigi gyakorlattal szemben csak egy vagy néhány utas számára is meg lehet majd vásárolni a Wizz Flex szolgáltatást (tehát nem szükséges minden utasra megvásárolni azt), ekként e szolgáltatás iránybevételére (a foglalás utasok szintjén történő módosítására és törlésére) utasonként is lehetőség lesz. A visszaút tekintetében azonban az útirány módosítására a Wizz Flex szolgáltatás továbbra sem adna lehetőséget (kivéve, ha a fogyasztó külön jegyet vásárol az oda és a visszaútra); (6 hónapon belül)

a Wizz Flex szolgáltatás a visszaút tekintetében az útirány módosítására nem ad lehetőséget, de az erről szóló tájékoztatás nem volt egyértelmű, ezért megváltoztatja a légitársaság arra, hogy a „visszaút” kifejezés az online foglalás során a kiindulási állomásra való visszatérést jelenti, nem pedig egy új célállomásra való továbbutazást (15 napon belül megvalósul)

a Wizz Flex szolgáltatás használatával történő járatmódosítás esetén nem lehetséges, az eredeti foglalási díjnál olcsóbb foglalási díj elérése, és a cég nem téríti vissza a fogyasztók részére az eredeti foglalási díjnak (teljes vitel díj) és az esetleg elérhető az eredeti foglalási díjnál olcsóbb módosított járat viteldíjának a különbözetét - erről is megfelelő tájékoztatást fognak adni ezután (15 napon belül megvalósul)

A kompenzáció

A légitársaság vállalta, hogy

  • a Wizz Flex szolgáltatást 2010 óta igénybe vevő valamennyi fogyasztónak átalány-kompenzációt ír jóvá
  • díjkülönbözetet ír jóvá azon fogyasztóknak, akiknek az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegyük ára, viszont ezt korábban a légitársaság nem fizette vissza nekik

A kompenzációban érintett utasok száma 120-220 ezer köé tehető, az átlagos kifizetett összeg 8,3 euró lesz fejenként.

A kompenzációt a cég a fogyasztók Wizz fiókjában írja jóvá, és a fogyasztóknak 5 évig van lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását.

Az 5 év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a Wizz Air az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×