Infostart.hu
eur:
387.01
usd:
328.62
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Flórián téri felüljáró a Szent Péter és Pál Főplébánia Templom tornyából fényképezve. A háttérben a Vörösvári úti panelházak.
Nyitókép: MTI/Manek Attila

Sikertelen lett a Flórián téri felüljáró felújítására kiírt pályázat

Egyelőre eredménytelen a pályáztatás. Tavaly decemberben írták ki a tendert Budapest III. kerületében, az Árpád hídnál található felüljáró felújításra. A munkát idén tavasszal kellett volna elkezdeni, de nem történt semmi.

Eredetileg azt tervezte a főváros, hogy idén tavasszal elindulnak a III. kerületi Flórián téri felüljáró felújítási munkálatai.

A BKK a Portfolio kérdésére közölte: a Flórián téri közúti felüljárónak a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK beruházásában történő felújítására 2018. december 18-án jelent meg a közbeszerzési felhívás.

Az ajánlattételi határidőig egy ajánlat érkezett, amelynek értéke jelentősen meghaladta a rendelkezésre álló fedezetet, ezért az eljárás eredménytelen lett.

A BKK jelenleg vizsgálja, hogy milyen, esetleg módosított közbeszerzési feltételekkel és műszaki tartalommal indítható a leghamarabb újra közbeszerzési eljárás, hogy a kivitelezés a jövő évben elkezdődhessen.

Egyelőre nem tudják megmondani, hogy mikor kezdődhetnek a felújítási munkák.

Ezért szükséges a felújítás:

Az ajánlattételi felhívásról szóló BKK-tudósítás szerint a "felújítás során a felüljárók új szigetelést és pályaszerkezetet kapnak, a vasbeton szegélyre pedig új biztonsági korlát kerül. A közbenső támaszoknál lévő dilatációs szerkezeteket megszüntetik. A hídfőknél új térdfalat és kiegyenlítő lemezt építenek, valamint új dilatációs szerkezeteket és sarukat építenek be, a víznyelők megtisztításával egyidejűleg. A támfalak és a hídfő beton felületeinek lokális hibáit javítják, a kőfelületeket megtisztítják, és ahol szükséges pótolják. Továbbá sor kerül a fejgerendák, a főtartók és a pillér oszlopok lokális hibáinak javítására is."

Csúf, de hasznos...

A Flórián téri felüljárót az 1980-as években a felerősödő forgalom miatt építették, hogy meggyorsítsa az áthaladó forgalmat. A 2×2 sávos felüljárónak a tér tehermentesítése volt a feladata, amivel párhuzamosan az Árpád-hídhoz kötötte az észak-dél irányú közlekedést is - írja az Óbuda.hu.

Habár a felüljáró kettévágja a teret és belecsúfít a lakások panorámájába, az így kialakult két közlekedési tengely – észak-dél, kelet-nyugat – összekapcsolása adja ma is a tér elsődleges városi szerepét, amely tömegközlekedési csomópont lett.

Szintén ebben az időszakban épült ki az aluljárórendszer is, mellyel így három szintes közlekedési csomópont létesült a tér közepén.

Forrás: Urbanista
Forrás: Urbanista

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×