eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
1983-ban gyártott Dacia 1310-es a Retropartyzánok kiállításon a győri ETO Parkban 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Retrohangulat tört ki a márkakereskedésekben

Megint hosszú időt kell várni arra, hogy megérkezzenek a megrendelt új autók Magyarországon.

A 2018-ban eladott tíz legnépszerűbb modellből összesen 21,69 ezer darabot adtak el, és ebből már több mint ötezer Dacia volt. A reneszánsznak azonban van egy kissé kellemetlenebb értelmezése is: egy új Daciára már megint jó sokat kell várni, ha a modellt egyedileg kell legyártani - írja a G7.hu.

Ha nincs készleten az autó, akkor legalább fél év, mire megérkezik - állítja a márkakereskedő, felső időhatárt pedig nem is mert megjelölni. A portál felidézi, hogy a hetvenes.nyolcvanas években még hosszú éveket kellett várni a megrendelés után egy új autóra, például egy Daciára, ehhez képest nem olyan vészes ma hat-nyolc hónapot várni egy szín vagy extra felszereltség kedvéért.

A magyar magánvásárlói toplistát magasan a Suzuki Vitara vezeti, és a második helyen álló SX4 S-Cross-szal együtt jelenleg két-három hónapra ígérik az egyedi modellek szállítását, ez pedig hosszabb idő, mint amit egy évvel korábban vállaltak. A top 10-es modellek közül csak a két Toyotánál, a Yarisnál és a CHR-nél mondtak két hónapos átlagos szállítási határidőt.

A Renault Clióra jelenleg négy hónapot kell várni. Az Opelnél az Astra a megrendeléstől számítva csak hat-nyolc hónap alatt érkezik meg, a Corsát pedig jelenleg nem is lehet rendelni.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×