Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Berlin, 2018. augusztus 19.Új Volkswagenek sorakoznak a Berlin-Schönefeld repülőtér parkolóiban 2018. augusztus 19-én. Sajtóértesülések szerint a legnagyobb európai járműgyártó mintegy nyolcezer parkolóhelyet bérel az eladatlan és hatósági engedéllyel még nem rendelkező autóinak a reptér területén. (MTI/EPA/Alexander Becher)
Nyitókép: (MTI/EPA/Alexander Becher

Kevesebb munkással dolgoztat a jövőben a Volkswagen

A konszern személyzeti igazgatója azt mondta, a Volkswagen Németországban összpontosítja majd az elektromos autók gyártását.

Gunnar Kilian a dpa hírügynökségnek adott interjúba úgy fogalmazott, hogy kisebb alkalmazotti létszámmal, de nagyobb hatékonysággal termelnek majd a Volkswagen elektromos autókat gyártó üzemei.

A konszern személyzeti igazgatója nem lesz a Volkswagennél második "Zukunftspakt" megtakarítási program, de a mostani kifutása után is a hatékonyság és a termelékenység javítására kell hogy összpontosítsa minden figyelmét a konszern, mivel

"már nem csak a többi autógyárral, hanem az informatikai és szoftverfejlesztő ágazattal is versenyben áll".

A néhány amerikai gyárának bezárására és alkalmazottak elbocsátására kényszerülő General Motors (GM) példáját idézve a személyzeti igazgató az interjúban rámutatott: mivel az elektromos autók gyártása a hagyományos hajtásláncokénál rövidebb időt igénylő egyszerűbb összeszerelési folyamat, ezért a Volkswagen is hasonló döntésekkel kell hogy szembenézzen, mint a GM.

"Szerencsére az elkövetkező években nagy számban éri el a nyugdíjkorhatárt a nagy születésszámú generáció, ezért lehetőségünk nyílik arra, hogy ne töltsük be az így megüresedő munkahelyeket"

- mondta Gunnar Kilian.

A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött "Zukunftspakt" megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást.

A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban.

A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás. A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja - mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy

"arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva".

A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz - hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel "még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd".

A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy "a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja". Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de

"azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire".

Elmondta: Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. "A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek" - jegyezte meg Gunnar Kilian.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×