A november elején kezdődő év végi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampányban mintegy 10-15 százalékos díjemelkedés mellett 140-150 ezer szerződést váltó gépjármű-tulajdonost valószínűsít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) gépjárműszekciójának elnöke. Papp Lajos az InfoRádióban emlékeztetett arra, hogy
2019. január elsejétől megszűnik a 30 százalékos baleseti adó, helyébe lép a 23 százalékos biztosítási adó, ugyanakkor ez a változás az ügyfelek szempontjából díjtöbblettel vagy megtakarítással nem jár.
Az, hogy mégis nőnek a biztosítási díjak, a szakember szerint egyebek között annak tudható be, hogy nőtt a gépjárműhasználat - ez Papp Lajos szerint az elfogadható benzinárakból eredetheztető -, emelkedtek a munkadíjak, és a szektorban magasabbak az átlagbérek. Mint mondta, ezeknek a tényezőknek az együttes hatása okozza a biztosítási díjak emelkedését.
Az emelkedés után Papp Lajos számításai szerint
26-28 ezer forint lehet egy átlagos kötelező biztosítás díja.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) gépjárműszekciójának elnöke szerint
az év végi kampány a Magyarországon regisztrált mintegy 5 milliós gépjármű-állományból még több mint 1,3 millió gépjárművet, köztük több mint 900 ezer személygépkocsit érint.
Papp Lajos megerősítette, hogy a biztosítók idén is legkésőbb november 2-ig hirdethetik ki év végi tarifáikat. Az érintettek ezt követően tudják majd összehasonlítani a piacon elérhető lehetőségeket a meglévő biztosítójuk által ajánlott díjjal, amelyet november 11-ig kell megkapniuk postán vagy e-mailben.
Az új díjaknak a jelenlegi tarifákkal való összevetésénél érdemes figyelni arra, hogy az idei díjat a baleseti adóval növelve vegyék figyelembe
- mutatott rá Papp Lajos.
Magyarországon 2010. január 1-je óta a kgfb-szerződéseknél már nem a naptári év kezdete, hanem a gépkocsi megvásárlásának a napja számít évfordulónak. Míg korábban minden autós egységesen január elsején tudott szerződést váltani, azóta csupán azoknál a járműveknél kell ezt a napot figyelni, amelyek 2010 óta nem váltottak tulajdonost. Ez napjainkban már csupán a forgalomban lévő járművek alig több mint negyedére igaz - írja a Portfolio.hu.