Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Gumiabroncsok Környén, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. kibővített gyárában az avatás napján, 2017. október 26-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Itt a 2018-as nagy téligumi-teszt - ezeket érdemes felszerelni

Elkészítette legfrissebb téligumi-rangsorát a német autóklub.

Az idén is két méretet tesztelt az ADAC, és a szokásos módon minél alacsonyabb pontot kap egy abroncs, annál jobb volt a teljesítménye - írja a Pénzcentrum.

A nagyobb abroncsméretek közül a 205/55 R16 H kerekeket vették górcső alá - ezek a többi mellett a Volkswagen Golf gyári méretei is. A dobogóra csak prémiumkategóriás abroncsok kerültek:

  • Continental WinterContact TS 860 (2,2),
  • Goodyear UltraGrip 9 (2,2)
  • Dunlop Winter Sport 5 (2,3)

Az értékelés szerint az első két helyezett ugyanolyan mutatókat produkált a vizsgált körülmények között, a harmadik Dunlop pedig az ADAC szerint azért kapott egy tizeddel rosszabb értékelést, mert nedves úton egy fokkal rosszabbul teljesített, mint vetélytársai.

A legjobb besorolásról éppenhogy lecsúsztak az alábbi abroncsok:

  • Kleber Krisalp HP 3 (2,6)
  • Michelin Alpin 5 (2,7)
  • Nexen Winguard SnowG WH2 (2,7)
  • Fulda Crystal Control HP 2 (2,8)
  • Vredestein Snowtrac 5 (2,8)
  • Bridgestone Blizzak LM 001 Evo (2.9)
  • Nokian WR D4 (3,0)
  • Yokohama BluEarth Winter V905 (3,1)
  • Kumho WinterCraft WP51 (3,3)
  • Giti Winter W1 (3,5)
  • Pirelli Cinturato Winter (3,5)

A Kleber és a Kumho nedves körülmények között teljesített alul, a Michelin, a Nexen, a Fulda, a Bridgestone és a Yokohama a hóban maradt alul. A Giti és a Pirelli sazáraz úron hagyott kívánnivalót maga után, a Nokiannak pedig a kopásállóságával volt baj.

A legrosszabbul a Semperit Speed-Grip 3 és a Laufenn Fit Fit LW31 teljesített, előbbi "elégséges" osztályzatot kapott, utóbbi viszont még ezt sem ugrotta meg - ezeket az ADAC sem javasolja megvételre.

A másik tesztelt méret a 175/65 R 14 T volt, amely kisebb autókra jó - a németek egy Ford Fiestán próbálták ki őket. Ebben a kategóriában két kereket emeltek ki, ezek egyaránt 2,1-es pontszámot kaptak (a Dunlop azért lett csupán második, mert azzal többet fogyasztott a tesztautó):

  • Continental WinterContact TS 860 (2,1)
  • Dunlop Winter Response 2 (2,1)

Kielégítő osztályzatot nyolc abroncs kapott:

  • Firestone Winterhawk 3 (2,6)
  • Nokian WR D4 (2,7)
  • Goodyear UltraGrip 9 (2.8)
  • Debica Frigo 2 (2.9)
  • ESA + Tecar Super Grip 9 (2,9)
  • Sava Eskimo S3 + (2,9)
  • Vredestein Snowtrac (2,9)
  • Pirelli Cinturato téli (3,1)

A Firestone a főbb tulajdonságait tekintve éppenhogy lemaradt a legjobb osztályzatokról, a Debica, a Sava és a Vredestein azért már jóval több kívánnivalót hagytak maguk után, a Nokian, a Goodyear és az ESA a hóban nem teljesített olyan jól, mint az előttük végzett kerekek. A Pirelli száraz utakon nem muzsikált jól.

Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×