Az idén is két méretet tesztelt az ADAC, és a szokásos módon minél alacsonyabb pontot kap egy abroncs, annál jobb volt a teljesítménye - írja a Pénzcentrum.
A nagyobb abroncsméretek közül a 205/55 R16 H kerekeket vették górcső alá - ezek a többi mellett a Volkswagen Golf gyári méretei is. A dobogóra csak prémiumkategóriás abroncsok kerültek:
- Continental WinterContact TS 860 (2,2),
- Goodyear UltraGrip 9 (2,2)
- Dunlop Winter Sport 5 (2,3)
Az értékelés szerint az első két helyezett ugyanolyan mutatókat produkált a vizsgált körülmények között, a harmadik Dunlop pedig az ADAC szerint azért kapott egy tizeddel rosszabb értékelést, mert nedves úton egy fokkal rosszabbul teljesített, mint vetélytársai.
A legjobb besorolásról éppenhogy lecsúsztak az alábbi abroncsok:
- Kleber Krisalp HP 3 (2,6)
- Michelin Alpin 5 (2,7)
- Nexen Winguard SnowG WH2 (2,7)
- Fulda Crystal Control HP 2 (2,8)
- Vredestein Snowtrac 5 (2,8)
- Bridgestone Blizzak LM 001 Evo (2.9)
- Nokian WR D4 (3,0)
- Yokohama BluEarth Winter V905 (3,1)
- Kumho WinterCraft WP51 (3,3)
- Giti Winter W1 (3,5)
- Pirelli Cinturato Winter (3,5)
A Kleber és a Kumho nedves körülmények között teljesített alul, a Michelin, a Nexen, a Fulda, a Bridgestone és a Yokohama a hóban maradt alul. A Giti és a Pirelli sazáraz úron hagyott kívánnivalót maga után, a Nokiannak pedig a kopásállóságával volt baj.
A legrosszabbul a Semperit Speed-Grip 3 és a Laufenn Fit Fit LW31 teljesített, előbbi "elégséges" osztályzatot kapott, utóbbi viszont még ezt sem ugrotta meg - ezeket az ADAC sem javasolja megvételre.
A másik tesztelt méret a 175/65 R 14 T volt, amely kisebb autókra jó - a németek egy Ford Fiestán próbálták ki őket. Ebben a kategóriában két kereket emeltek ki, ezek egyaránt 2,1-es pontszámot kaptak (a Dunlop azért lett csupán második, mert azzal többet fogyasztott a tesztautó):
- Continental WinterContact TS 860 (2,1)
- Dunlop Winter Response 2 (2,1)
Kielégítő osztályzatot nyolc abroncs kapott:
- Firestone Winterhawk 3 (2,6)
- Nokian WR D4 (2,7)
- Goodyear UltraGrip 9 (2.8)
- Debica Frigo 2 (2.9)
- ESA + Tecar Super Grip 9 (2,9)
- Sava Eskimo S3 + (2,9)
- Vredestein Snowtrac (2,9)
- Pirelli Cinturato téli (3,1)
A Firestone a főbb tulajdonságait tekintve éppenhogy lemaradt a legjobb osztályzatokról, a Debica, a Sava és a Vredestein azért már jóval több kívánnivalót hagytak maguk után, a Nokian, a Goodyear és az ESA a hóban nem teljesített olyan jól, mint az előttük végzett kerekek. A Pirelli száraz utakon nem muzsikált jól.