Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Kilépésre várakozó járművek az M5-ös autópályán a röszkei határátkelőhely előtt 2014. augusztus 1-jén. Az átkelőnél a Nyugat-Európában dolgozó és szabadságukra hazatérő, illetve a vakáció leteltével visszautazó vendégmunkások miatt jelentős torlódás alakul ki hétvégenként.
Nyitókép: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Útdíjcsökkentést kérnek a fuvarozók az állandó torlódások miatt

Automatikusan csökkenjen vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, amelyeken a közúti fuvarozók az éppen ott folyó felújítások miatt nem kapják meg a díjért járó szolgáltatást – kéri a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Már a második levelet küldte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárának annak érdekében, hogy kompenzálják azokat a fuvarozókat, amelyek megbízásaikat késve, kerülőúton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt - írja a Világgazdaság.

A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született, és az szerepel benne, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódások miatt drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás, ezért az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.

Az egyesület a leveleire nem kapott választ, ezért a napokban újabb levelet írt, miután megkezdődött az M0-s még nagyobb forgalmi nehézségeket ígérő felújítása: a szigetszentmiklósi lehajtás szüneteltetése miatt például igen körülményessé vált a Csepel-szigeten működő ipari létesítmények, logisztikai parkok megközelítése. A Balatonnál már megkezdődött az M7-es felújítása is.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

A kormányfő a közös cselekvés képességét tekinti hatalomnak, a dolgok megértését pedig fantasztikus életörömnek. Mohácson szerinte rossz irányba fordult a történelem, de a túlélés szimbóluma is a város. A közelgő uniós csúcsra utalva azt mondta: verekedni megy Brüsszelbe., ahol ha úgy döntenek, hogy hozzányúlnak az orosz devizatartalékhoz, akkor el kell azon gondolkodni, hogy a magyart elviszi onnan a kormány. Brüsszel szerinte zsinórban a harmadik választást próbálja megnyerni Magyarországon, amelynek viszont egy szempontból életbiztosítása Törökország.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Így vált kudarctörténetté az önkormányzatok ingatlangazdálkodása – Van ebből kiút?

Budapest belvárosában sétálva feltűnő, hogy gyakran egymás mellett a legdrágább éttermek és a bedeszkázott portálok váltják egymást. Sokan nem tudják, hogy ennek hátterében gyakran tulajdonosi különbségek állnak: míg az egyik üzlet piaci, a másik önkormányzati tulajdonban van. A felszín alatt ugyanez a kontraszt: a WestEnd bevásárlóközpont aluljárószintje tele van üzletekkel, míg a Nyugati téri aluljáróban a legtöbb helyiség üresen áll – ez pontosan rámutat az önkormányzati és a piaci ingatlangazdálkodás torz kettősségére. A legutóbbi számítások szerint csak Budapesten tízezres nagyságrendű nem lakáscélú önkormányzati helyiség található (földszinti üzletek, irodák, pincék). Ez óriási városfejlesztési és helyi gazdaságfejlesztési potenciált jelent, amelyet a gyakran bürokratikus és passzív vagyongazdálkodási gyakorlat miatt az önkormányzatok jelentős része nem használ ki. Hétrészes cikksorozatunkban bemutatjuk a hazai helyiséggazdálkodás helyzetét, az önkormányzati ingatlanvagyon jelentőségét, feltárjuk a jó és rossz gyakorlatokat, majd konkrét javaslatokat fogalmazunk meg a rendszer reformjára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×