eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Kilépésre várakozó járművek az M5-ös autópályán a röszkei határátkelőhely előtt 2014. augusztus 1-jén. Az átkelőnél a Nyugat-Európában dolgozó és szabadságukra hazatérő, illetve a vakáció leteltével visszautazó vendégmunkások miatt jelentős torlódás alakul ki hétvégenként.
Nyitókép: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Útdíjcsökkentést kérnek a fuvarozók az állandó torlódások miatt

Automatikusan csökkenjen vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, amelyeken a közúti fuvarozók az éppen ott folyó felújítások miatt nem kapják meg a díjért járó szolgáltatást – kéri a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Már a második levelet küldte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárának annak érdekében, hogy kompenzálják azokat a fuvarozókat, amelyek megbízásaikat késve, kerülőúton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt - írja a Világgazdaság.

A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született, és az szerepel benne, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódások miatt drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás, ezért az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.

Az egyesület a leveleire nem kapott választ, ezért a napokban újabb levelet írt, miután megkezdődött az M0-s még nagyobb forgalmi nehézségeket ígérő felújítása: a szigetszentmiklósi lehajtás szüneteltetése miatt például igen körülményessé vált a Csepel-szigeten működő ipari létesítmények, logisztikai parkok megközelítése. A Balatonnál már megkezdődött az M7-es felújítása is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×