Az Alkotmánybíróság 15/1991.-es határozata alkotmányellenesnek minősíti az univerzális személyazonosítót, így lett külön személyi azonosító, személyi igazolványszám, adószám és Társadalombiztosítási Azonosító Jel – tájékoztatott a NAIH elnöke. Péterfalvi Attila hozzátette: a személyi számot speciális esetre hagyta meg a jogalkotó, az állampolgár és az állam közjogi viszonyaiban. A választásoknál azonosítanak ezzel, illetve az ingatlannyilvántartásban szerepel.
Más intézmények azonban nem használhatják
– hívta fel a figyelmet a szakértő. Máshol ugyanis csupán a természetes azonosítókat – név, születési hely, anyja neve – és a személyi igazolványszámot kezelhetik.
Ha mégis elkéri a szolgáltató a személyazonosító jelet, jogellenes adatkezelésnek minősül, sőt maga az állampolgár sem adhatja ki jogosulatlan félnek.