Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kiderült, mennyit számít az elektromos autók használata

Kiderült, mennyit számít az elektromos autók használata

Azt vizsgálták, hogy vajon tisztább-e az elektromos autó a dízeleknél, és még akkor is igaz-e ez, ha a "legmocskosabb" forrásból származik a töltéshez használt energia.

Az elektromos autók üzemeltetése még akkor is kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár a dízel autókéhoz képest, hogyha az ahhoz szükséges energia a "legmocskosabb" forrásból, szénerőművekből származik - állapította meg a Brüsszeli Szabadegyetem (VUB) és a Transport & Environment közös elemzése - írta a Portfolio.

A vizsgált országok közül Lengyelországban volt a legrosszabb a helyzet, ahol az energiamixen belül fontos szerepet töltenek be a szénerőművek, illetve az energiát jelentős részben a széntüzelésű erőművek biztosítják. De még itt is 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár végső soron egy elektromos autó üzemeltetése egy dízelüzemű autóéhoz képest.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×