eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Meglepő, kik költik a legtöbbet a neten

Kiderítették, kik vásárolnak a legtöbbet, kik költik a legtöbbet és ki miért szereti a netes vásárlást.

Az idősebbek aktívabbak

Az X generáció tagjai, tehát az 1966 és 1981 között születettek 20 százalékkal vásároltak többször online, mint az Y generáció, vagyis az 1982 és 2001 között születettek - állapította meg a világ 51 országa több mint 18 ezer fogyasztójának online vásárlási preferenciáit összegezve legújabb felmérésben a KPMG.

A felmérés eredményei szerint a megkérdezett fogyasztók évente átlagosan 17 alkalommal (havonta 1,25 alkalommal) vásároltak online. Az X generáció tagjai ennél valamivel több, éves szinten 19 tranzakciót hajtottak végre, és az elmúlt 12 hónapban többször vásároltak, mint bármelyik másik csoport.

Müller Zsolt, a KPMG kiskereskedelmi iparági szakértője ennek kapcsán elmondta: az, hogy milyen életfázisban tart valaki, éppúgy hatással van fogyasztási szokásaira, mint az, hogy mennyit keres.

Az X generáció tagjai közül valószínűleg többen futottak már be jó karriert, építenek házat és alapítanak családot, így többet is vásárolnak, mint az Y generáció - mutatott rá.

Azt is jelezte:

miközben a babyboomerekről azt feltételezik, hogy jobban kedvelik a hagyományos vásárlási formákat, kiderült, semmivel sem vásárolnak ritkábban online,

mint a fiatalabb Y generáció, sőt, többet költenek a fiatalabbaknál. 

Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a magyar babyboomer generáció kevésbé aktív online, mint például a németek.

Mindenesetre

Magyarországon a teljes lakosság 39 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben legalább egyszer online,

és az arány folyamatosan növekszik.

Meglepő, kik költik a legtöbbet a neten

Bolt helyett online

„A mai fogyasztók már nem járnak vásárolni, hanem mindig és mindenhol vásárolnak - mutatott rá Müller Zsolt.

Az iparági szakértő elmagyarázta, hogy az online piactéren

a verseny már nem a helyi boltok nyitvatartási idejére korlátozódik.

A fogyasztók könnyen vásárolhatnak a világ bármely pontján található forgalmazótól vagy gyártótól – vagy olyanoktól, amelyeknek fizikailag létező egységük nincs is.

„A növekvő verseny és a magasabb fogyasztói elvárások miatt az áruházaknak át kell gondolniuk, hogy milyen online stratégiát követnek - mutatott rá a szakértő.

A felmérés eredményei szerint egyébként a fogyasztók leginkább azért szeretnek online vásárolni, mert

kényelmes, a nap bármely órájában és a hét bármely napján megtehetik.

Fontos, hogy lehetőség van az árak összehasonlítására, és arra is, hogy alkalmasint egy jobb ajánlatot találjanak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×