eur:
414.05
usd:
396.63
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória

Jönnek az emeletes csodavonatok!

Negyven darab nagy kapacitású, emeletes motorvonatot vásárol a MÁV-Start. Az első járművek 2019 tavaszán állhatnak forgalomba a váci és ceglédi vonalon. A KISS elnevezésű vonatok egységenként 16,9 millió euróba kerülnek - mondta el az InfoRádiónak Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.

A keretmegállapodás már megvan

A MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG most megkötött keretmegállapodása eredményeként

az első kétszintes személyszállító járművek  2019 tavaszán állhatnak forgalomba.

A motorvonatok megvásárlására az aláírástól számított 96 hónapon belül van mód. 

A keretmegállapodással az első eseti szerződés megkötésekor minimum 10 járműre vállal lehívási kötelezettséget a MÁV-START.

A pálya- és járműfelújítások, az új motorvonatok, a menetrendi struktúra-átalakítás első eredményei egyébként már érzékelhetőek:

idén az első három hónapban 4 százalékkal nőtt az utasszám

a bevételek harmadát adó budapesti agglomerációban.

Mit tud a KISS?

A

nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes

(595 fix és 5 lehajtható ülésű) emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) járművek lesznek az első emeletes motorvonatok Magyarország vasúti közlekedésének történetében.

A gyors,

160 km/h engedélyezett sebességű,

95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemelő, megbízható járművek kényelmükkel megfelelnek a modern követelményeknek.

Jönnek az emeletes csodavonatok!

A KISS vonatok a MÁV-START kötelékében üzemelő 123 darab – szintén Stadler gyártmányú – FLIRT motorvonattal is illeszkednek, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók.

A kétszintes motorvonatok 

korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérült WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi szállítására képesek.  A kerékpárhelyek száma további 24-el bővíthető, igazodva a kerékpáros turisztikai szezonban megnövekedett utazási igényekhez.

A KISS-ek

a kor legutóbbi biztonsági szabványai szerint készülnek,

továbbá a gyártó olyan vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy a vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen.

A járművek a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító Kft. együttműködésében készülnek. 

A Stadler szolnoki üzeme a kocsiszekrények hegesztéséért és a forgóvázak gyártásáért, míg a Dunakeszi Járműjavító a betétkocsik festéséért, összeszerelésért, illetve a már kész járművek üzembe helyezéséért felel majd.

Ezzel

az egyes járművek hazai hozzáadott értéke meghaladhatja az 50 százalékot is.

A projekt felügyeletét a Stadler emeletes járművekért felelős kompetenciaközpontjaként működő svájci altenrheini gyár látja el.

Hol járnak majd az emeletes vonatok?

A  KISS vonatokat a nagy forgalmú

Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon

állítják majd forgalomba 2019-2020. között.

A tervek szerint a hétvégi időszakban az utasok nem csak Budapest elővárosában találkozhatnak az új motorvonatokkal, hanem egyes kiemelt forgalmú távolsági vonatok esetén is:

iskolaidőszakban Debrecen és Nyíregyháza térségében, a nyári szezonban pedig a Dél-Balatonnál és a Velencei-tónál.

A további motorvonatok – az előző két vasútvonal mellett – a későbbiekben a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon közlekedhetnek.

A MÁV-START az emeletes motorvonatokat a saját szolnoki telephelyén fogja karbantartani. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Jönnek az emeletes csodavonatok!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×