eur:
393.1
usd:
363.59
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Megvan, hol járnak már idén az emeletes vonatok

A napokban írja alá a MÁV annak a 400 jegykiadó automatának a szállítási szerződését, melyeket uniós forrásból finanszírozhat a társaság - mondta az InfoRádiónak a MÁV-Start vezérigazgatója. Csépke András ígérete szerint ősszel forgalomba állnak az első emeletes vonatok is.

Számos fejlesztésben van a MÁV-Start. Folyamatosan újulnak meg a megállók, a vonalak, az utastájékoztató rendszerek, és érkeznek új szerelvények is. A Flirt motorvonatok mellé ráadásul ez év őszén megjönnek az első emeletes motorvonatok is - mondta el az InfoRádiónak Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.

"Ezek

a Budapest-Vác és a Budapest-Szolnok vonalon

állnak először forgalomba. Tizenkilencet tudtunk megrendelni uniós forrásból" - tette hozzá.

Ígérete szerint hamarosan minden második órában közlekedő IC-n lesz az első osztályhoz tartozó büfékocsi, illetve

business és silence fülkék is lesznek, utóbbiakban tilos lesz a mobilhasználat is a pihenés vagy épp a nyugodt tanulás érdekében.

Minden egyes vonatban lesz lehetőség kerekesszékes felszállásra alkalmas ajtó, családbarát rész, illetve kerékpárszállítási lehetőség is.

Elkezdődött már a másodosztályú kocsik felújítása is, a regionális, elővárosi vonalakon közlekedő kocsikra pedig klímát szerelnek, igaz, ebben a szegmensben van némi forráshiánya a társaságnak.

További hírként megosztotta, a napokban aláírják a 400 jegykiadó automata szállítási szerződését, szintén uniós finanszírozással. Emellett elmondta még, az e-jegy rendszere "teljes siker", a kedvezményrendszer révén 900 millió forint maradt az utasoknál, mégis nőtt a bevétel 500 millió forinttal, azaz a társaság már a harmadik éve növekszik.

Hároméves bérmegállapodása van a vállallatnak, idén 5 százalékos a fejlesztés, de "nagyon sok szegmensben ez nem lesz elegendő", mint mondta, "a munkakörülmények is nagyon sokat nyomnak a latba, amikor valaki munkahelyet választ". Csépke András hozzátette: nagy kihívás előtt állnak a következő éveket tekintve a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×