„A repülőjegyek online vásárlásánál mindenképpen körültekintően tájékozódni kell, mivel erre nem vonatkozik az egyébként az internetes vásárláskor a fogyasztókat megillető 14 napos elállási jog” - figyelmeztetett az egyesület elnöke.
Éppen ezért mindenképpen a légitársaság honlapján érdemes tisztázni azokat a feltételeket, amelyekkel megvásároljuk a jegyeket – tette hozzá.
„Sokszor a honlapon az ember csak az árra figyel, és igyekszik a legolcsóbb repülőjegyet megvásárolni. Ám gyakran nem helyez kellő hangsúlyt az egyéb feltételekre. Nem mindegy például, hogy mekkora az a kézipoggyász, amit díjmentesen fel lehet vinni a fedélzetre” - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédők Országos Egyesületének elnöke.
Hangsúlyozta: sok légitársaságnál méretkorlátozás van a fedélzetre felvihető kézipoggyászoknál.
Ezzel kapcsolatban az egyesületnél sok fogyasztói panasszal találkoznak. Történt olyan is, amikor a kézipoggyász mérete miatt kialakult vita következtében az utas lemaradt a járatáról.
Az egyik leggyakrabban előforduló probléma, hogy késik egy-egy járat. Arra a kérdésre, hogy milyen jogok és kártérítés illeti meg ilyenkor a fogyasztót, Horváth György úgy fogalmazott: fontos az, hogy az Európai Unió területéről induló vagy oda érkező légijáratról van-e szó, vagy sem.
„Ha az Európai Unió területéről indulunk és érkezünk, ilyenkor kártalanításhoz van jogunk abban az esetben, ha a késés meghaladta a 2 órát. Kivéve akkor, ha valamilyen rendkívüli körülmény miatt késett a repülőgép” - közölte a Fogyasztóvédők Országos Egyesületének elnöke.
„A távolságtól is függ az, hogy mekkora kártérítés jár: 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőút esetén 250 eurót, de akár a 600 eurót is elérheti” - mondta Horváth György.