eur:
411.32
usd:
392.56
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin

12 százalékkal nőtt a fürdők bevétele tavaly

Tavaly a magyarországi fürdők üzemeltetői átlagosan 12,5 százalékos árbevétel-növekedést értek el az előző évhez képest, az átlagárak 5,1 százalékos növekedése mellett - derül ki a Magyar Fürdőszövetség tavalyi évet összefoglaló elemzéséből.

A szövetség az MTI-hez eljuttatott elemzésében ismerteti: a vizsgált fürdők éves árbevétele tavaly meghaladta az 58,8 milliárd forintot, míg a fürdőszolgáltatásból származó árbevételük a 31,1 milliárd forintot. A felmérésben 84 fürdő vett részt, a turisztikai jelentőségű magyarországi fürdők kétharmada.

A fürdők több mint 40 millió vendéget fogadtak tavaly, míg 2014-ben 37,9 millió látogató fordult meg a magyarországi fürdőkben, ezzel a fürdők átlagosan 7 százalékos vendégszám-növekedést regisztráltak.

A forgalom növekedése kiemelkedő volt a kisebb kapacitású és főleg a nyári időszakra koncentráló fürdőkben, volt olyan fürdő, amely megduplázta nyári időszaki forgalmát.

Ismertetik: a legnagyobb forgalmú fürdő vendégszáma meghaladta az 1,6 milliót.

Az átlagos fürdőbelépőjegy a felmérés alapján bruttó 2054 forint volt, amely a nagy kapacitású élmény- és gyógyfürdőkben 2582 forintot ért el, míg a kisebb strandfürdők esetében 1613 forint volt az átlagár.

A SZÉP-kártya továbbra is népszerű a fürdőkben, felhasználása 2015-ben 13,8 százalékkal bővült a vizsgált 84 fürdőben, és meghaladta a 3,2 milliárd forintot.

Az elemzés szerint a vizsgált fürdőkben 2,1 százalékkal bővült a főállású foglalkoztatottak száma, amely így meghaladta a 7 ezret. A fürdőkben a főállású munkavállalók az összes fürdőben dolgozó munkatársak 60-70 százalékát teszik ki a kiszervezett és a külső szolgáltatók által foglalkoztatott munkavállalók mellett.

A jelentésből kiderült, hogy a fürdőkben végzett gyógyászati szolgáltatások árbevétele átlagosan 2,5 százalékkal esett vissza.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×