eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

A fogyasztók többsége elégedett az áram- és a gázszolgáltatással

A fogyasztók többsége elégedett az áram és a gázszolgáltatással - derült ki a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal 2015-ös felméréséből. A hivatal főosztályvezetője azt mondta: az áram esetében a feszültség-kimaradás és -ingadozás, a gáznál pedig a fűtőérték az, amivel a fogyasztók egy része nem elégedett.

„A fogyasztók megítélése differenciált, külön kell választanunk villamosenergia ágazatot és a földgáz-szolgáltatási szektort. A villamosenergia-iparban a feszültségingadozásokkal, a műszaki ügyek intézésével a felhasználók kevésbé elégedettek, mint más kérdésekben” - mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

Hozzátette: az ügyeik rendezésével és intézésével kapcsolatban viszont elégedettek az emberek és úgy látják, hogy az ügyfélszolgálatokon megnyugtató módon, szakszerűen, magas színvonalon történik az ügyintézés. A számlákkal is elégedettek, a számlaértéssel kapcsolatos készségek is növekedtek az elmúlt évi vizsgálat tapasztalatai szerint.

„A földgázszektorban folyamatosan visszatérő kérdés a gáz fűtőértékével és minőségével kapcsolatos észrevételek, de a hivatal úgy látja, hogy ezek szubjektív megítélések, és minden elemzői munka azt igazolja, hogy a fűtőértékkel és gázminőséggel érdemi, gyakorlati probléma nem lehet” - hangsúlyozta a főosztályvezető.

Mint mondta, a felmérés azt mutatja, hogy a megkérdezettek 88 %-a elégedett volt a gáz fűtőértékével, míg a megkérdezettek 12 %-a nyilatkozott úgy, hogy elégedetlen, és az elégedetlenek körében találunk 5% százalékot, aki nagyon rossznak tartja ezt a szolgáltatási mutatót. Ugyanakkor az ügyfelek a gázszektor vonatkozásában is magas színvonalúnak tartják az ügyfélkezelést.

„Vannak különbségek a szolgáltatók között az elégedettség tekintetében, de ezek nem olyan nagy mértékűek, hogy azt mondhatnánk, hogy egy adott szolgáltató lemarad a többihez képest. Egy-egy szolgáltatónak vannak erősségei és lehetnek olyan szempontok, amelyeket a felhasználó gyengeségként ítél meg” - jegyezte meg Kolozsi Sándor.

Hozzáfűzte: nincs olyan jó dolog, amit ne lehetne még javítani.

„2010 óta emelkedik az elégedettségi vizsgálat értéke, amely már korábban is 70% fölötti volt és az elmúlt évek munkájával most már megközelíti a 80 pontos értéket. A jövő zenéje, hogy mennyit lehet ezen még javítani, de mi pozitív irányú elmozdulást várunk a szolgáltatóktól, még akkor is, ha ez csak lassú ütemben tud megvalósulni” - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője az InfoRádiónak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×