eur:
401.01
usd:
351.32
bux:
96708.8
2025. június 11. szerda Barnabás

A fogyasztók többsége elégedett az áram- és a gázszolgáltatással

A fogyasztók többsége elégedett az áram és a gázszolgáltatással - derült ki a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal 2015-ös felméréséből. A hivatal főosztályvezetője azt mondta: az áram esetében a feszültség-kimaradás és -ingadozás, a gáznál pedig a fűtőérték az, amivel a fogyasztók egy része nem elégedett.

„A fogyasztók megítélése differenciált, külön kell választanunk villamosenergia ágazatot és a földgáz-szolgáltatási szektort. A villamosenergia-iparban a feszültségingadozásokkal, a műszaki ügyek intézésével a felhasználók kevésbé elégedettek, mint más kérdésekben” - mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

Hozzátette: az ügyeik rendezésével és intézésével kapcsolatban viszont elégedettek az emberek és úgy látják, hogy az ügyfélszolgálatokon megnyugtató módon, szakszerűen, magas színvonalon történik az ügyintézés. A számlákkal is elégedettek, a számlaértéssel kapcsolatos készségek is növekedtek az elmúlt évi vizsgálat tapasztalatai szerint.

„A földgázszektorban folyamatosan visszatérő kérdés a gáz fűtőértékével és minőségével kapcsolatos észrevételek, de a hivatal úgy látja, hogy ezek szubjektív megítélések, és minden elemzői munka azt igazolja, hogy a fűtőértékkel és gázminőséggel érdemi, gyakorlati probléma nem lehet” - hangsúlyozta a főosztályvezető.

Mint mondta, a felmérés azt mutatja, hogy a megkérdezettek 88 %-a elégedett volt a gáz fűtőértékével, míg a megkérdezettek 12 %-a nyilatkozott úgy, hogy elégedetlen, és az elégedetlenek körében találunk 5% százalékot, aki nagyon rossznak tartja ezt a szolgáltatási mutatót. Ugyanakkor az ügyfelek a gázszektor vonatkozásában is magas színvonalúnak tartják az ügyfélkezelést.

„Vannak különbségek a szolgáltatók között az elégedettség tekintetében, de ezek nem olyan nagy mértékűek, hogy azt mondhatnánk, hogy egy adott szolgáltató lemarad a többihez képest. Egy-egy szolgáltatónak vannak erősségei és lehetnek olyan szempontok, amelyeket a felhasználó gyengeségként ítél meg” - jegyezte meg Kolozsi Sándor.

Hozzáfűzte: nincs olyan jó dolog, amit ne lehetne még javítani.

„2010 óta emelkedik az elégedettségi vizsgálat értéke, amely már korábban is 70% fölötti volt és az elmúlt évek munkájával most már megközelíti a 80 pontos értéket. A jövő zenéje, hogy mennyit lehet ezen még javítani, de mi pozitív irányú elmozdulást várunk a szolgáltatóktól, még akkor is, ha ez csak lassú ütemben tud megvalósulni” - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője az InfoRádiónak.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Álhírek terjednek a KRESZ-változásokról: ne hagyja, hogy megvezessék

Álhírek terjednek a KRESZ-változásokról: ne hagyja, hogy megvezessék

Csupán álhír, hogy változott volna június 1-jévek a kerékpárok kötelező felszerelésének listája – mondta el az InfoRádióban a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Kürti Gábor beszélt a bringásokat érintő tervezett KRESZ-változásokról és arról is, hogy megkülönböztetik-e majd a versenyzőket az utakon.

Megvan a magyar labdarúgó-válogatott idei első győzelme

A magyar válogatott Varga Barnabás fejesével gyorsan vezetést szerzett Bakuban az azeriek elleni felkészülési mérkőzésen, de a hazaiak egy szabálytalan góllal egyenlítettek. Szoboszlai Dominik még abban a játékrészben vezetést szerzett, de a nagy fölény ellenére a végén nagyon kellett izgulni a győzelemért, Szappanos Péter kapus szerencsére a helyén volt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.11. szerda, 18:00
Siklósi Péter
a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×