eur:
394.42
usd:
365.25
bux:
71738.76
2024. július 3. szerda Kornél, Soma

A fogyasztók többsége elégedett az áram- és a gázszolgáltatással

A fogyasztók többsége elégedett az áram és a gázszolgáltatással - derült ki a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal 2015-ös felméréséből. A hivatal főosztályvezetője azt mondta: az áram esetében a feszültség-kimaradás és -ingadozás, a gáznál pedig a fűtőérték az, amivel a fogyasztók egy része nem elégedett.

„A fogyasztók megítélése differenciált, külön kell választanunk villamosenergia ágazatot és a földgáz-szolgáltatási szektort. A villamosenergia-iparban a feszültségingadozásokkal, a műszaki ügyek intézésével a felhasználók kevésbé elégedettek, mint más kérdésekben” - mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

Hozzátette: az ügyeik rendezésével és intézésével kapcsolatban viszont elégedettek az emberek és úgy látják, hogy az ügyfélszolgálatokon megnyugtató módon, szakszerűen, magas színvonalon történik az ügyintézés. A számlákkal is elégedettek, a számlaértéssel kapcsolatos készségek is növekedtek az elmúlt évi vizsgálat tapasztalatai szerint.

„A földgázszektorban folyamatosan visszatérő kérdés a gáz fűtőértékével és minőségével kapcsolatos észrevételek, de a hivatal úgy látja, hogy ezek szubjektív megítélések, és minden elemzői munka azt igazolja, hogy a fűtőértékkel és gázminőséggel érdemi, gyakorlati probléma nem lehet” - hangsúlyozta a főosztályvezető.

Mint mondta, a felmérés azt mutatja, hogy a megkérdezettek 88 %-a elégedett volt a gáz fűtőértékével, míg a megkérdezettek 12 %-a nyilatkozott úgy, hogy elégedetlen, és az elégedetlenek körében találunk 5% százalékot, aki nagyon rossznak tartja ezt a szolgáltatási mutatót. Ugyanakkor az ügyfelek a gázszektor vonatkozásában is magas színvonalúnak tartják az ügyfélkezelést.

„Vannak különbségek a szolgáltatók között az elégedettség tekintetében, de ezek nem olyan nagy mértékűek, hogy azt mondhatnánk, hogy egy adott szolgáltató lemarad a többihez képest. Egy-egy szolgáltatónak vannak erősségei és lehetnek olyan szempontok, amelyeket a felhasználó gyengeségként ítél meg” - jegyezte meg Kolozsi Sándor.

Hozzáfűzte: nincs olyan jó dolog, amit ne lehetne még javítani.

„2010 óta emelkedik az elégedettségi vizsgálat értéke, amely már korábban is 70% fölötti volt és az elmúlt évek munkájával most már megközelíti a 80 pontos értéket. A jövő zenéje, hogy mennyit lehet ezen még javítani, de mi pozitív irányú elmozdulást várunk a szolgáltatóktól, még akkor is, ha ez csak lassú ütemben tud megvalósulni” - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője az InfoRádiónak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

Nem hagyja annyiban az Árpád hídi ámokfutó őrizetének enyhítését az ügyészség

A Fővárosi Főügyészség fellebbezést nyújtott be az ellen a bírósági döntés ellen, amely szerint az egy éve halálos balesetet okozó Árpád hídi autós Budapest közigazgatási határain belül szabadon mozoghat. Az InfoRádió Rab Ferencet, a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivőjét kérdezte az ügyben.

Seremet Sándor: fontos jelzést küldött Orbán Viktor a kijevi látogatásával

A miniszterelnök kijevi látogatása cáfolja azt a narratívát, amely szerint a magyar kormány ukránellenes lenne – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója, a Neumann János Egyetem Eurázsia Központ kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×