Az Inter-Európa Bankkal befejeződött fúzió után tavaly a CIB Csoport adózott nyeresége 13 százalékkal 29,8 milliárd forintra, mérlegfőösszege 21 százalékkal 2.600 milliárd forintra nőtt, ami 10,7 százalékos piaci részesedést jelent.
"Elég jelentős erőforrásokat kötött le az integráció és a fúzió. Reméljük, hogy már 2008-ban ennek az összes eredménye látható lesz. Egy nagyobb ügyfél-kiszolgálási képességgel rendelkező bank lesz. Jelenleg már egy 175 egységes értékesítési hálózattal rendelkezünk. Új termékek jelentek meg a bankban - azaz úgy gondoljuk, ez egy elég jelentős lépés volt bankunk életében" - jelentette ki Bertalan Imre vezérigazgató-helyettes.
"Idén szeretnénk továbbra is a növekedésre koncentrálni, mind a mérlegfőösszeg növekedésében, mind ügyfél-volumenekben, hitel- és betétállományban szeretnénk fenntartani hasonló növekedési ütemet. Reményeink szerint ez az eredményekben is megmutatkozik" - tette hozzá a CIB Csoport vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban.
Ötmilliárdos fúzió
A tavaly májusban induló fúzió költsége 2007-2008-ban összesen 5 milliárd forintot emészt fel, amely tartalmazza a szükséges beruházásokat és a folyó költségeket, de a költségek döntő része a tavalyi évet terhelte.
A CIB vállalati hitelállománya 19 százalékkal nőtt, ennek fő mozgatója a projektfinanszírozás volt, amelynek növekedése 30 százalékot is meghaladta. A vállalati üzletágban a bank vezetői 16 százalék fölötti piaci részesedést prognosztizálnak, amellyel gyakorlatilag a legnagyobb vállalati bank lehet a CIB.
A lakossági hitelek növekedése 38 százalékos volt 2007-ben, ezen belül szinte azonos ütemben bővültek a lakáscélú hitelek és a nem lakáscélúak 37, illetve 38 százalékkal.
A logó változik, a név marad
Az egyesített bank mostanra 175 értékesítési ponttal rendelkezik, év végére 200-at kívánnak működtetni. A banknál az év során logóváltás is lesz.
Török László vezérigazgató hangsúlyozta: az anyabank Intesa Sanpaolo logóját átveszik, de a CIB név megmarad. A logóváltás költsége várhatóan másfél milliárd forintba kerül.
Újabb gond a fúrt kutakkal – itt a figyelmeztetés