Körülbelül 430 ezer forint az ára, és ahogy neve is utal rá, nem éppen egy benzinfaló monstrum a Tata Motors kiskocsija, a Nano.
Az apró járgány azonban négyajtós és öt ember fér el benne - bár az kérdés, hogy mennyire kényelmesen. A viszonylag modern kinézetű és gömbölyű Nanóból kispórolták a légkondicionálót, az elektromos ablakemelőt és a szervókormányt.
Alacsony emisszió, de mennyire környezetbarát, ha sok lesz belőle?
Várható népszerűsége azonban azt jelenti, hogy a fejlődő világ CO2-kibocsájtása miatt aggódó nyugati környezetvédők annak ellenére bírálni fogják a Nanót, hogy azt csak egy 600 köbcentis motor hajtja.
A Tata a gyártás első éveiben 250 ezer Nanót fog előállítani, de később már évi egymillió kis kocsival számol.
Az gazdaság dinamikus növekedése és az egymilliárdos lakosság miatt az "indiai Volkswagenre" nagy lesz a kereslet.
Ratan Tata: "négytagú családokat láttam egyetlen mopeden ülni"
Ratan Tata, a cég elnöke elmondta: azután kezdett el gondolkozni egy új kisautó gyártásáról, hogy sokszor látott akár négytagú családokat is egyetlen mopeden ülve közlekedni. A cégfőnök úgy látja: sikerült egy valódi népautót megalkotni, amely szerinte biztonságos, hatékony üzemanyagfelhasználású és amelynek emissziós mutatói is alacsonyak.
"Az Izrael elleni rakétatámadást már befejeztük, de..." - Irán Európának üzent