A hét elején figyelmeztető sztrájksorozatot kezdtek a német vasutasok, a Transnet és a GDBA szakszervezetek által követelt, 7 százalékos béremelés támogatására. Hétfőn 2-3 órás munkabeszüntetések voltak a délnyugati országrészben, Freiburgban és Karlsruhéban, majd a későbbi napokban a rövid sztrájkok a keleti és az északi országrészben folytatódtak.
A német államvasutak, a Deutsche Bahn AG vezetősége képtelenségnek tartja a követelést, jövőre és 2009-re 2 százalékos emelést, továbbá 300 eurós egyszeri kifizetést ajánlott. Ezt az ajánlatot időközben javították: 2008-tól most két évre 3,4 százalékos béremelést ajánlanak, valamint az idén júliustól az idei év végéig egyszeri, 450 eurós kifizetést.
A vezetőség szerint 9 ezer munkahelyet föl kellene számolni, ha teljesítenék a 134 ezer dolgozót képviselő két szakszervezet követelését.
Egy másik német vasutas szakszervezet, a GDL, amelynek 30 ezer mozdonyvezető a tagja, továbbra is sztrájkokkal fenyeget, ha nem teljesül a 31 százalékig terjedő béremelésre szóló követelése.
A Deutsche Bahn tavalyi éve fennállásának legjobb éve volt: adózott eredménye 175 százalékkal 1,68 milliárd euróra ugrott a 2005-ös 611 millióról. Üzemi eredménye 83,2 százalékkal 2,477 milliárd euróra emelkedett 1,352 milliárdról, egyszeri tételek nélkül 58,7 százalékkal gyarapodott, 2,143 milliárd euróra 1,35 milliárdról. A bevétel 19,9 százalékkal 30,05 milliárd euróra nőtt 25,06 milliárdról, az át- és kiszervezéseket leszámítva, összehasonlítható alapon 7,7 százalékkal bővült, 26,88 milliárd euróra 24,96 milliárdról. Idén már mérsékeltebb növekedésre számít a tőzsdére készülő vállalat.
A tőzsdei bevezetés 2009-ben várható.
A Deutsche Bahn vezetői sürgetik, hogy a német kormány mielőbb döntsön a tőzsdei kibocsátásról, mert annak bevételéből kívánja a társaság finanszírozni kelet-európai terjeszkedési terveit: 7,5-12,5 milliárd eurót terveznek kelet-európai állami vasúti szolgáltatók felvásárlására fordítani.
A magyar autósok észrevétlenül kaptak még egy adót