A Lufthansa 8940-es járata délelőtt indult Frankfurtból, fedélzetén 31 fős személyzettel és 519 utassal, akik jórészt az Airbus illetve a Lufthansa alkalmazottai, de van közöttük néhány újságíró is.
A 73 méter hosszú, 277 tonnás repülőgép a világ legnagyobb utasszállítója, amely három osztályos konfigurációban 555 utast tud szállítani, ha viszont csak turistaosztályra alakítják át, akkor 853 utast vihet, akár 15.000 kilométerre.
"Gyengébb", mint az Antonov
Az A380-as teherszállító változata kapacitását tekintve pedig a világ második legnagyobb gépe, igaz, 152 tonnás kapacitása messze elmarad az Antonov 225-ös 250 tonnás kapacitásától.
A katalógusáron 250 millió eurós repülőgép legnagyobb vetélytársa a Boeing 747-8-as modellje, amely három osztályos konfigurációban 467 utast tud szállítani.
Március elejéig az Airbusból 157 darabot rendelt meg tizenöt légitársaság, míg a rivális Boeingből csupán 78 darabot, azok közül is 54 teherszállító változatot. Igaz, az Airbus teherszállító változatára eddig egyetlen rendelés sem érkezett.
Tervezési gondok
Az Airbus eddigi legnagyobb gondja a sok helyszínen folyó gyártás miatti késlekedés volt. A késés fő oka a gyártó cég szerint az, hogy a repülőgép mintegy 500 kilométernyi elektromos vezetékrendszerét két különböző helyszínen, egymással nem kompatibilis programok segítségével tervezték.
Az első gépeket a dolgok jelenlegi állása szerint októberben vagy novemberben szállítják le, de a késés miatt a legnagyobb vevő, az Emirátusok légitársasága már kilátásba helyezte, hogy lemondja a megrendelés egy részét és Boeingeket is vásárol.
Meglepő okból gyulladhatott ki a miskolci barlangfürdő