Az Év borásza korábban elmondta: a családi vállalkozás termékeit a magyar piacon kívül elsősorban az Egyesült Államokban, Kanadában és a skandináv országokban értékesítik.
Garamvári Vencel szerint jelenleg a magyar borászat nehéz helyzetben van, mivel nemcsak az uniós borreform miatt kell átgondolniuk a szőlősgazdáknak további tevékenységüket, hanem az értékesítést is újra kell gondolni a piaci szempontok szem előtt tartásával.
A 2006-os Év bortermelője úgy fogalmazott: jelenlegi legfontosabb célja a túlélés.
A családi vállalkozás éves árbevétele meghaladja a 700 millió forintot, amelynek egyötöde kivitelből származik.
Garamvári Vencel legfontosabb teendőjének a 70 hektáros szőlőültetvény elöregedett részeinek, mintegy 30 hektárnak a felújítását tartja. Egy hektár szőlő felújítása most 4-5 millió forintba kerül a szakember szerint.
Itt tart az ágazat
Sümegi József, a Magyar Borakadémia elnöke az ünnepségen elmondta: évente Magyarországon általában mintegy 3 millió hektoliter bor fogy, a kivitel pedig jelenleg 500-600 ezer hektoliter körül mozog.
A bor termelői átlagára 150-200 forint palackonként. A borágazat árbevétele 70-80 milliárd forint körül alakul.
A magyar borászoknak egyre inkább szembe kell nézniük a külföldi versenytársakkal, nemcsak a nemzetközi piacon, hanem belföldön is. Az import bor mennyisége most mintegy 60 ezer hektoliterre tehető.
A macskaetetés aranyszabályai, van közte meghökkentő is