eur:
395.22
usd:
365.2
bux:
73475.88
2024. július 31. szerda Oszkár

Kína Oroszországnak gyárt majd autókat?

A következő néhány évben Brazília, Oroszország, India és Kína lesz a legnagyobb felvevőpiac az autógyártásban, éppen ezért az autógyárak ezekbe az országokba növelik leginkább a termelést - derül ki a PricewaterhouseCoopers felméréséből.

Az elmúlt évek számos vállalati csődöt, gyárbezárásokat, illetve jelentős átszervezést hoztak az autóiparban. A magas alapanyagárak, a csökkenő profit, valamint a tovább élesedő globális verseny felértékeli a fejlődő országok jelentőségét az autógyárak szemében.

Bár számos fejlett autóiparral rendelkező országban várható még további növekedés a következő években, az igazi áttörést a szakemberek várakozásai szerint Brazília, Oroszország, India és Kína fogja produkálni.

Brazília és az alternatív üzemanyagok

A négy ország közül a brazil piac az egyik legérdekesebb az autóipar szempontjából. Az amúgy igen versenyképes feltételeket a magas adókulcsok és kamatok, a gyengülő fogyasztói vásárlóerő nehezíti.

A brazil autóipar egyik jellegzetessége az alternatív üzemanyagokkal, benzin, etanol, illetve e kettő keverékével is működő gépjárművek túlsúlya.

A rohamosan emelkedő olajárak arra késztetik az autógyárakat, hogy mélyebben tanulmányozzák a brazil tapasztalatokat.

Oroszországból kiszorulnak az orosz autók?

Csakúgy mint a dél-amerikai országban, az autóipar az orosz gazdaságban is az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor. A kedvező gazdasági környezet és a külföldi márkák iránti igény Oroszországot az egyik legvonzóbb autóipari régióvá teszi.

A külföldi márkák helyi gyártásában a következő hét évben 375%-os növekedést vetítenek előre a felmérések. Az egyre erősödő versenyben az orosz márkák kiszorulhatnak a piacról a globális, illetve a továbbra is nagyon olcsó kínai márkák térhódításának következtében.

Hasonlóan Oroszországhoz, az indiai autóipar is látványosan fejlődik, köszönhetően annak, hogy a nagyobb autógyártó cégek majdnem mindegyike létrehozott már indiai összeszerelő üzemet.

Kínai autó? Még Önnek is lehet!

Kína az Egyesült Államok, Japán és Németország mögött jelenleg a negyedik legnagyobb autógyártó hatalom a világon. A helyzet azonban hamarosan megváltozhat: Kína már az idei év során átveheti a harmadik helyet Németországtól. Tavaly már Kína generálta a teljes globális autóipari növekedés 23%-át.

A belső piacon a fenntartható fejlődés legfontosabb hajtómotorja a kiugróan gyorsan növekvő középosztály vásárlóereje Jelenleg 50 millióan tartoznak ide, de számuk 2010-re az előrejelzések szerint megháromszorozódik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sós Csaba Milák Kristóf úszásáról: Olyan ez az egész, mint a cirkuszban. Az ember látja, és nem akarja elhinni

Sós Csaba Milák Kristóf úszásáról: "Olyan ez az egész, mint a cirkuszban. Az ember látja, és nem akarja elhinni"

"Ahová Milák Kristóf odaáll, nyer" - foglalta össze röviden a nyilvánosság számára nehezen megfejthető rejtélyt Sós Csaba úszókapitány. Állítja, 60 éve van az úszósportban, de ilyet még nem látott, mint ami most történik, és amire szerda este fél 9 után sor kerül - a 200 m pillangó döntőjében. Németh Nándor esti döntőjéről is szólt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.31. szerda, 18:00
Feldman Zsolt
az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára
Kiderült, hol épül meg a gigantikus magyarországi szélerőműpark

Kiderült, hol épül meg a gigantikus magyarországi szélerőműpark

Két vállalkozás, a Green Energy Investhor Zrt. és az Euronergy Arrabona Kft., építheti meg a Győr-Moson-Sopron vármegyei Vadosfa közelében azt a gigantikus, összesen 695 megawatt kapacitású szélerőműparkot, amelyre az egész országban csak egyetlen csatlakozási ponton adott lehetőséget tavasszal a kormány – derült ki a Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal oldalán elérhető adatbázisból. Ez megerősítette a Portfolio tavasszal megírt értesülését, hogy Győr közelében valósulhat meg a projekt, közvetlenül a nagyfeszültségű hálózatra csatlakoztatva.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×