A GVH közleménye szerint a versenytanács tárgyaláson kívül hozott határozatában megállapította, hogy a MÁV a versenytörvénybe ütköző magatartást tanúsított azáltal, hogy a magánvasutakkal kötendő pályahasználati szerződés előfeltételeként bankgarancia nyújtását írta elő.
A testület azt is kifogásolta, hogy a vasúttársaság nehezítette, késleltette, illetve megakadályozta e cégek hozzáférési igényeinek teljesítését a tulajdonában, illetve kezelésében álló ipar- és rakodóvágányokhoz, beleértve a vonatok kiszolgálását is, továbbá egyes kiemelt jelentőségű tömegáru-fuvaroztató vállalkozásokkal 2003-ben, 2004-ben, illetve 2005-ben kizárólagossági kikötést tartalmazó, több évre szóló fuvarozási szerződést kötött.
A MÁV magatartása Magyarország 2004. május 1-jei európai uniós csatlakozását követően a közösségi versenyszabályokat is sértették.
Az uniós csatlakozással egy időben megvalósult vasúti piacnyitás értelmében a vasúti teher- és személyszállításban megnyílt a lehetőség új társaságok belépésére a hazai vasúthálózaton.
A saját hálózattal nem rendelkező vasúttársaságok működéséhez szükséges vasúti pálya és más pályatartozékok használatához, illetve egyes járulékos szolgáltatásokhoz a MÁV Zrt.-nek diszkriminációmentes hozzáférést kell biztosítania.
A bírság mértéke kifejezi, hogy a GVH az állam által elhatározott piacnyitást akadályozó vállalkozói magatartásokat szigorúan ítéli meg - áll a hivatal közleményében.
A MÁV Zrt. szóvivője közölte, hogy a MÁV még nem kapta meg a határozatot, ezért nem ismeri a részletes indoklást, és addig érdemben nem tud nyilatkozni.
Amint a vasúttársaság megkapja a határozatot, a szakemberek áttanulmányozzák, a MÁV kialakítja az álláspontját és dönt a további ügymenetről - tette hozzá Kavalecz Imre.
Csendben megváltozott egy fontos nyugdíjszabály a nyáron