Nincs most könnyű piaci helyzetben az Apple. Az Európai Unióban márciustól lép életbe az a jogszabály, amelynek eredményeképpen a felhasználók már nem csak a cupertinói cég saját alkalmazásboltjából vásárolhatnak, hanem elérhetik például a Google Playt is. Az alkalmazáspiac megnyitása - miután a cég elesik a fejlesztők járulékfizetéseitől - nyilván belemar majd az Apple szolgáltatási bevételeibe is.
Emellett a borús felhő mellett a legnagyobb visszahúzó erőt Kína jelenti most az Apple számára, és ez egyértelműen kiderült a legutóbbi gyorsjelentéséből, amelyben a tech óriás a kínai eladások további visszaesését vetítette előre. A különbség nem csekély, az Apple az elemzői konszenzusnál 6 milliárd dollárral kevesebb bevételt jelez előre a folyó negyedévről.
A hírre 3 százalékos árfolyameséssel reagált a piac a csütörtöki amerikai tőzsdezárás után.
Kína a világ legversenyképesebb okostelefon-piaca maradt, ahol az iPhone eladások a legutóbbi negyedévben egy számjegyű arányban csökkentek a megelőző évihez képest – mondta a vg.hu cikke szerint a Reutersnek Tim Cook elnök-vezérigazgató, összegben ez a decemberrel zárult negyedévben 20,82 milliárd dollárt jelent, az elemzők által prognosztizált 23,53 milliárd dollártól jelentősen elmaradva.
A december 30-ával lezárt első üzleti negyedév egyébként jól sikerült, az Apple 119,58 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 2,18 dolláros nyereséget (EPS) jelentett, mindkettő meghaladta az elemzői várakozásokat, amelyek 117,91 milliárd dolláros forgalomról és 2,10 dolláros EPS-ről szóltak. A nettó nyereség 29,99 milliárd dollárról 33,92 milliárd dollárra nőtt.
Az Apple teljes, aktív készülékbázisa elérte a 2,2 milliárdot, szemben az egy évvel ezelőtti 2 milliárddal. A cég forgalma Kínát leszámítva minden régióban nőtt, és Dél-Koreában, a telefoneladásokban világelső rivális Samsung otthonában rekordszámú iPhone-t tudtak eladni.